Den offisielle "Hvilken klokke har du fått flest komplimenter for"-tråden

Gjennomgående at det er lite komplimenter på klokker vi klokkeinteresserte ville skrevet et mellomlangt foruminnlegg på.

I mitt tilfelle er det Baume & Mercier Hamptons som har generert flest kommentarer. Det er nok aller mest fordi den er ordinær og pen.

IMG_3026_zps6b8f95b0.jpg

Det er bare å innse det - de fleste bryr seg lite om klokker. Selv har jeg fått tre kommentarer, den første var for mange år siden da jeg hadde en Datejust i stål med sort skive og oysterlenke ("Rolex, jo!"), den andre til Grand Seikoen min (fra en som kjente til merket), og den siste til min nye Nomos Tangente (fra en som ikke i utgangspunktet er interessert i klokker, men syntes den var fin). Så konklusjonen får bli at en må investere i noe annet om en vil ha oppmerksomhet.

Todda

Det er definitivt min PAM312, som nå er solgt til @crown guard, som har utløst flest hyggelige kommentarer og spørsmål.

_MG_7764.jpg
[/IMG]

Redigert av en moderator:
Synd å måtte innrømme det, men klokken jeg har fått mest oppmerksomhet på er denne:

rvArbb7.jpg

Det er en oppmerksomhet jeg fint skal klare meg uten idag...

Om behovet kommer snikende igjen, slenger jeg på meg denne:

qkdh5HU.jpg

:eek:

Får relativt ofte kommentarer på klokkene mine, men det spiller nok mye inn at jeg, i min omgangskrets, er kjent som han "klokkefyren". Om jeg har en ny klokke på armen, blir det oppdaget om jeg møter bekjente. Antar alderen jeg befinner meg i også veier inn. I min aldersgruppe er det ganske sært og spesielt å være interessert i luksusklokker, men da må da være lov å være litt sær?:cool:

Ganske hyggelig å få positive kommentarer, men skulle kanskje ønske de av og til hadde flydd litt mer under radaren. Virkelig stikk motsatt fra resten av gjengen her, virker det som.

Vell, den som utmerker seg mest er faktisk min billigste mekaniske, nemlig denne! :)

null_zpsafb4df0f.jpg

På en god andreplass kommer Sea-Dweller. Mest fordi det er en rolex, virker det som på folk flest.

null_zpse0d6f5cb.jpg

Må si som @andersmp at denne fikk en del kommentarer:

IMAG0006.jpg

Ellers fikk denne en del, men det er vel fargen tenker jeg...
808ac584fb3011e1918122000a1d034f_7.jpg

Memovox'en, som egentlig er ganske spesiell, går helt under radaren...

Det er svært sjeldent noen kommenterer klokkene jeg bærer. Denne fikk jeg flest kommentarer på, men antallet kan likevel telles på en finger eller to.

IMG_20121109_140919_zpsd3390a96.jpg

IMG115_zps4c88d55d.jpg

Maratac Mid Pilot er det uret jeg har fått mest kommentarer på. Jeg tror pilot-ur appellerer til mange, det var det første skikkelige uret jeg kjøpte og selv om jeg har fått sansen for dykker-ur er det fremdeles noe med litt mer minimalistiske ur som vekker følelser.

Det er svært sjeldent noen kommenterer klokkene jeg bærer. Denne fikk jeg flest kommentarer på, men antallet kan likevel telles på en finger eller to.

IMG_20121109_140919_zpsd3390a96.jpg

IMG115_zps4c88d55d.jpg

Den GO`n er utrolig lekker @ghaugen.. :)

Mine klokker faller som regel godt under radar`n. Noe jeg syns er veldig fint. Men den som har blitt kommentert mest må nok være Sea Dweller´n, noe jeg også regner med er pga det tidløse og gjenkennelige designet.

Jeg savner virkelig SD. MÅ ha en igjen. :)

Fra jeg fikk skikkelig interesse for klokker og kjøpte en seamaster i juni/juli en gang har jeg kun fått en kommentar, og det var at orange monsteren min var sinsykt stygg;) Bortsett ifra det er det ingen som har vist interesse for klokkene mine.

Fra jeg fikk skikkelig interesse for klokker og kjøpte en seamaster i juni/juli en gang har jeg kun fått en kommentar, og det var at orange monsteren min var sinsykt stygg;) Bortsett ifra det er det ingen som har vist interesse for klokkene mine.

Haha den har jeg også fått høre fra madammen :rolleyes:

Kom forresten på at jeg også har fått et par komplimenter for min gamle Tissot PRC 200.

Fikk forøvrig kommentaren "ja, den var fin" om min Doxa Searambler 300T, med et snev av likegyldighet og løgn fra det motsatte kjønn. Kanskje ikke den klokken som tiltaler alle. :rolleyes:

Før jeg fikk opp øynene for mekaniske ur gikk jeg ofte med denne. Fikk ca uendelig mye mer positiv tilbakemelding på den enn jeg har noen av mine nåværende klokker.

Ellers så virker det som Nato hjelper til med å få litt oppmerksomhet.

2_5fb28fe91c-big.jpg