Den råeste dykkerklokka til under 10000 ?

info tatt vekk.. sto der for noen få dager siden, at fargen ikke ville holde seg sånn..
 
Kjøper nok en ecozilla i første omgang, før jeg bestiller Helson sharkdiver og seiko monster :) Så var det problemet løst
 
Sikkert fordi at kronen har små gjenger inni, disse ville blitt slitt ut relativt fort om kronen hadde vært i bronse. Regner også meg at "motparten", altså gjengene som går ut av klokken er i stål.
 
Sikkert fordi at kronen har små gjenger inni, disse ville blitt slitt ut relativt fort om kronen hadde vært i bronse. Regner også meg at "motparten", altså gjengene som går ut av klokken er i stål.

Jeg tenkte også på dette, like før jeg så svaret fra deg ;)

Men, takk for svar uansett :D
 
Pent var det uansett ikke...

Det er jeg forsåvidt enig i. Det måtte vel ha gått an å behandle ytterste del av kronen slik at den ahdde samme fargen som kassen? Det samme med baklokket, som ser ut til å være i stål.

Men, liker de nye skruene i lugsene. De reduserer faren for riper vesentlig :)
 
Om den fortsatt skal være tett til 2000m tror jeg muligens enkelte deler strengt tatt må være i stål ?
 
Om den fortsatt skal være tett til 2000m tror jeg muligens enkelte deler strengt tatt må være i stål ?

Det var en lignende konklusjon de kom frem til på WUS eller TZ (husker ikke hvor), hadde noe med ekspansjon/kompresjon av metallet å gjøre uten at jeg har noen egne kunnskaper om det temaet.
 
Det er jeg forsåvidt enig i. Det måtte vel ha gått an å behandle ytterste del av kronen slik at den ahdde samme fargen som kassen? Det samme med baklokket, som ser ut til å være i stål.

Lever klokken til en urmaker å be han ta av baklokket og kronen, så sender du det til fornikling. Bare pass på å beskytte gjengene:p
 
Lever klokken til en urmaker å be han ta av baklokket og kronen, så sender du det til fornikling. Bare pass på å beskytte gjengene:p

Av og til kommer du med så brilliant enkle løsninger at det er helt tydelig at du er mekaniker ;)

Ikke mist den egenskapen gjennom 4 år på høyskole :p
 
Longines HydroConquest er en robust og pen klokke til en god pris. Divers extension i lenken.

Både mekanisk og quartz for under 10 000,-