Den store Casio-tråden

g-shock-dwe-5600ks-7er.jpg

Vinn en Kashiwa Sato x G-SHOCK DWE-5600KS-7!

Hei,
Har veldig sansen for disse klokkene som tåler masse juling og gjør jobben. Selv har jeg en GW-M5610-1ER som jeg i grunn er veldig godt fornøyd med, men reima irriterer litt. Den er ganske stiv, og litt langt mellom hullene. Jeg ser derfor etter noe tilsvarende den jeg har, men i komfort-utgaven:)

Finnes det noen gode alternativer?

Hei,
Har veldig sansen for disse klokkene som tåler masse juling og gjør jobben. Selv har jeg en GW-M5610-1ER som jeg i grunn er veldig godt fornøyd med, men reima irriterer litt. Den er ganske stiv, og litt langt mellom hullene. Jeg ser derfor etter noe tilsvarende den jeg har, men i komfort-utgaven:)

Fins div 3 parts løsninger for remmer + "end links" til forskjellige typer G-shocks. F.eks https://vario.sg/collections/nato-g-shock

Disclaimer: jeg har aldri prøvd dette personlig. Bare sett det i forbifarta på ymse youtube greier.

Jeg har prøvd en lignende løsning.
Det gikk egentlig ganske greit å montere dem på klokka, rent bortsett fra at jeg måtte skrape bort noen "grader" fra den siden av endeleddene som stod inn mot kassa for å få dem til å passe.

Takk for godt tips, skal sjekke det nærmere!

Har sett noen gode ord om GW 5000, er det noen av dere som kjenner til den modellen med tanke på kvalitet på reima?

Hei,

Jeg har kjøpt g-shock adaptere fra Jays And Kays på Ebay. Samme konsept som de fra vario. Du kan da sette på hvilken som helst nato/zulu remmer som du vil. Fungerer veldig bra så lenge du kjøper riktig adapter for riktig modell. Har kjøpt andre ting fra vario og kan anbefale begge nettbutikkene.

• Liker
Reaksjoner: allak
Ja, den er artig. Ikke sikkert den får så mye armtid, men morsom å ha i samlingen. Er kommet i en alder nå hvor jeg blir sentimental av ting fra ungdommen :D
Klart! Rubiks til side, det er noe nostalgi over Casio også :) Kunne fort reist på diverse badeferier med den der på armen. Kidsa her hjemme kaller min grå for «legoklossen». Det gjør den bare ennå fetere:cool:

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper