Den store kikkert-tråden

Noen som har prøvd Meopta med avstandsmåler, opp mot Leica og Zeiss? Også litt interessert i Nikon sin, men lite av den i Norge.
Vil brukes til jakt, så tenker det blir 8 eller 10x 42

Etter mange år med kikkerter som er god noen år for så og bli dårligere og dårligere vil jeg nå kjøpe noe som varer! Har sett på Swarowski, Zeiss og Leica o.l. Bruksområde er hovedsaklig fra stuevinduet til å kikke på båt-trafikk som går forbi huset. Trenger innspill, kjør debatt!
Jeg har ikke så bredt grunnlag for å anbefale, men å få overta min fars 26 år gamle Swarovski til fordel for de ulike rimelige 8x30 og 10x50- kikkertene som i årtider har ligget på hytta var som å gå fra Stiga til Klippo, VW (minus UP!) til Mercedes, Bliz til Oakley og Rolex til Patek.

Brukes til å se på passerende båter og sjeldne mennesker på naboholmene.

Som (nå ikke aktiv) offiser i den Kongelige Norske Marine brukte vi gyrostabiliserende kikkerter med massevis av forstørring, det var også gøy.

Det enkle er ofte det beste når kvaliteten er høy. Med begrenset erfaring vet jeg ikke om denne får løp-og-kjøp-anbefaling, men bra er den:
IMG_8794.jpeg

Mens jeg sitter bakerst på verandaen og lytter til Aftenpodden så kan jeg enkelt lese at seilbåten i bildet her heter Lazy days:
IMG_8795.jpeg

(Jeps, ser du i det hele tatt seilbåden?). @holmby Her var det mange store bokstaver og både riktig og feil tegnsetting :ROFLMAO:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og holmby