Den store Kronprinsen bruker pulsklokke til uniform/smoking/galla/dress tråden

Men er ikke dette blitt så vanlig at det nærmest er blitt kutyme? Sist bryllup jeg var i var det maaaange pulsklokker til dress. Dårlig smak men virker å være vanligere enn ordentlig klokke på dette tidspunktet

Redigert:
Plot tvist: Kanskje det er en bevisst motvekt til MMs mange dyre designkjoler, vesker etc.

Men for en elendig twist… Pulsklokke til galla eller uniform er verre enn både sjamaner og overprisede kjoler eller vesker. Hadde nesten vært bedre om han tok en «Støre» eller fant seg et billig moteur fra Gullfunn :p

• Liker
Reaksjoner: UJU og GrimReaper
Å ta på seg pulsklokke der er etter mitt syn nesten like fælt som å stille i joggesko.

1683779622055.jpeg

Brannfakkel fra meg kanskje, men selv en beskjeden Apple Watch ville vel vært vesentlig penere og mer elegant.
Om han absolutt må ha smartklokke, såklart.

Vi får håpe han tar til vett og fører tradisjonen videre den dagen Harald forlater oss, og kjører Kongens 1675 videre fra kroningsdagen og livet ut.
Dét hadde vært kult å se.

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Har spurt en venn som kanskje kan få gitt beskjed om at han må få seg noe annet på armen (Med link til tråden).. ;)
Jeg ba han også fremlegge bytteforslag for kongen, at han kunne få to klokker av meg mot GMT-master II, så har de en klokke hver. :p

Redigert:
En stille protest mot egen skjebne, og kanskje så kraftfullt man kan gå til verks før det bikker over i å komme drassende med sjamaner eller gå fullstendig Prince Harry.
Litt protest og litt videreføring av holdningene bestefaren som tok trikken for å gå på ski.

Vårt kongehus henter sin legitimitet fra å være nærme og like folket, til forskjell fra feks de i England. Da ville det se ganske dumt om krompen gikk med ei klokke som kostet en sykepleier-årslønn, og det tipper jeg han er smart nok til å forstå.

Når det er sagt, så kunne han godt ha lånt bestefaren sin IWC YC til formelle anledninger med både god stil og samvittighet.

Litt protest og litt videreføring av holdningene bestefaren som tok trikken for å gå på ski.

Vårt kongehus henter sin legitimitet fra å være nærme og like folket, til forskjell fra feks de i England. Da ville det se ganske dumt om krompen gikk med ei klokke som kostet en sykepleier-årslønn, og det tipper jeg han er smart nok til å forstå.

Når det er sagt, så kunne han godt ha lånt bestefaren sin IWC YC til formelle anledninger med både god stil og samvittighet.

Mitt innlegg var ment litt tongue-in-cheek, men jeg tror du har fasit. Det er jo noe veldig norsk og folkelig å ikke være for fin på det, og gjerne være litt sporty.

• Liker
Reaksjoner: Smokeless
Det er greit å være folkelig men trenger man å bli vulgær? Etter mitt syn er det vulgært å stille med en slik klokke i en formell setting. Det finnes da utallige rimelige klokker man kan velge som hadde passet helt utmerket, for eksempel en Seiko dressklokke eller lignende til noen hundrelapper. Ok dersom man er tenåring men ikke når det dreier seg om en såpass formell setting. Og joggesko til dress kan fungere men dersom noen dukker opp f.eks i et bryllup med joggesko til dressen er det vulgært etter mitt syn. Er jeg gammeldags? Ok så er jeg gammeldags.

Kontroversiell mening:

Skal man først videreføre monarkiet så må man anerkjenne at det å være av blått blod ikke kan sammenlignes med den vanlige mannen i gata.
Jeg forventer mer av dem som skal representere mitt land og min nasjon. Det at de ikke ter seg i henhold til deres rolle finner jeg nesten fornærmende. Ta av deg lua når du går inn, ikke ha beina på bordet, ikke bruk joggesko til dress, ikke bruk treningsklokke på signalfarget rem med uniform. Det er ikke vanskelig, men som nevnt tidligere i tråden - hvis han sliter med dette så finnes det vanlig menn/kvinner i gaten som kan hjelpe til med nettopp dette..

Rant over (fra 30-åring, så dette er ikke «gammeldags»)

Vel, skal vi videreføre monarkiet syns jeg vi bør anerkjenne at disse menneskene, med den gudegitte rett til å være våre herskere, er de som dikterer reglene for hva middelklassen skal strebe etter og uselvstendig etterape.

Krompen lager reglene. Vi får bare bøye oss og følge etter.

Kan se ut som de fleste her inne har pådratt seg konservatisme i "ung alder" ;)
Men hva gjelder monarkiet her i Norge så er det like nyttig som et støttemedlemskap i et treningsstudio.
Ja, så er nå krompen en voksen mann og velger selv hva han vil ha på lanken.
snusfornuftig kommentar fra meg, men la folk være folk og la de leve det som de vil (til et visst punkt)

Redigert:
Krompeparet hevet appanasje på småpene 11,2 millioner i 2022. Jeg tror mannen i gata hadde tolerert et pent ur på håndleddet til vår neste konge uten at det hadde blitt overskrifter i den kulørte pressen.

Han må gjerne bruke den pulsklokka så mye han begjærer for min del. Men i høytidelige anledninger og til antrekk hvor den skriker som en betent kvise, så burde noen i hans nærmeste krets gi han et vennlig hint om at det kanskje hadde sømmet seg å ta på seg en ordentlig klokke eller i det minste bare ta av den grusomme greia.