Av og til blir man litt overrasket av flere grunner..... for en liten tid tilbake la jeg inn et bud, der jeg var sikker på at andre "kuppet" denne klokken. Prometheus har hatt en del modeller som fanget min interesse. Denne gangen var det en modell kalt "Sea Lion", som ifølge selger kun er laget i 25 eksemplar..... Vel, uret ble mitt for litt under fire tusen, hadde maks på 460$. Uret dukket opp ca 8 dager senere, med vanlig frakt i fra Lisboa. Da jeg pakket ut klokken, ble jeg overrasket over størrelsen. Selger oppgav diameter på kassen til 42mm, - men det er langt ifra riktig, mer 44/45mm.
Mr Davis er ikke så glad i ur med monstrøse dimensjoner, men denne er likevel "balansert". Det som tiltaler meg er "super-compressor" utseende. Kvaliteten er det ikke noe å si på, og med ETA-2824-2 urverk er dette en "tool-diver" i mine øyne. Så er spørsmålet om dette blir en keeper, eller om den "flippes" - time will show. Her er i alle fall noen bilder av ny ervervelsen - enjoy
Teknisk data:
Urverk: ETA 2824-2
Urkasse: 316L stainless steel
Urkasse omkrets: 44mm uten krone(ene)
Urkasse lengde: 48mm
Glass: Safir, AR-belagt
Lug: 22mm
WR: 300meter
Dessverre kom uret uten original lenken.... Lesestoffet er i mr Davis sin smak
Enkelt og oversiktlig - plassering av dato-vinduet er ikke alles favoritt, men jeg synes det passer til dette uret.
Revers - "name-sake" synes godt og serie-nummer er passe lavt...
Dobbel krone - med logo, - tøft.
Godkjent lume!
Hurtig reim-skifte - NATO passer det meste. Uret sitter rett så behagelig på håndleddet.
Det var det - takk for titten.