Den store quartz-tråden

Blandt andre quartzur har denne en spesiell plass. Kjøpt for 20 år siden på tilbud på handledag i Sandefjord. Kvitteringen viser hele 990 kroner. Den originale lenka er utslitt og bezel innsatsen har jeg mistet flere ganger. Ny lenke fikk jeg ved en hyggelig handel med @MINUTE_REPEATER

Klokka er lett, komfortabel stilig og alltid klar til bruk. Skilpadde bak og signert krone er er på plusssiden. Her er den på grå Nato som også passer bra.
C6B6B3E0-4FA7-45BE-88B1-99E40C408ADD_zpspep8826z.jpg


C6B6B3E0-4FA7-45BE-88B1-99E40C408ADD_zpspep8826z.jpg


Urutinert å ta bildet over 20 minutter før tidlig da.

Lars Birger


C6B6B3E0-4FA7-45BE-88B1-99E40C408ADD_zpspep8826z.jpg
 
Redigert:
Har en Eterna Sonic liggende, samt et par Omega Constellation f300hz på vei inn. Den ene av dem har et problem med drivverket. Var det Electric Watches som reparerte din? Hadde håpet han kunne få orden på min også. Begge disse har spesielle skiver og er/kan bli riktig flotte.

Det finnes også en urmaker i Moss som heter Per (jeg kjenner ikke etternavnet), som er spesialist på disse stemmegaffelverkene. Kan sende mobilnr på PM om interessert. Trivelig kar i hvertfall!
 
  • Liker
Reaksjoner: Smm007 og westmouth
Mine quartz:

Citizen eco drive:


Syntes den har en lekker blå skive:

Men den er så liten at den ikke tåler så lang tid under skjorta før den stopper. En klokke for kortermet antrekk og pent vær. :D

Enda en Citizen. Tatt med hjem på flyttelasset etter FN tjeneste i 1995. Mye nostalgi i denne. Samtidig syntes jeg den er kjempekul:D. Fast følgesvenn på stranda:
Kul Libanon-dykker! Kjøpt i klokkeboden i Tibnin eller hos en av gutta i Ebel Es Saqi, regner jeg med? I '95 var jeg der forresten selv, frem til juni, og kom hjem med både en Seiko "Age of Discovery" og en Seiko-chrono til. :)
 
Kul Libanon-dykker! Kjøpt i klokkeboden i Tibnin eller hos en av gutta i Ebel Es Saqi, regner jeg med? I '95 var jeg der forresten selv, frem til juni, og kom hjem med både en Seiko "Age of Discovery" og en Seiko-chrono til. :)

Jeg var i Bosnia, og klokka ble kjøpt gjennom en forhandler i Norge.Lokalt var det lite eller ingenting å kjøpe. Men kul er den. :)
 
Det er en Yes-Watch. En kjekk klokke som viser sol og måne- faser. Masse slikt.

Jeg har tenkt å lage et review på den. Jeg tror ikke det er andre slike her. Det blir en dag jeg får tid...
Veldig artig sak!

:cool:
Det gleder jeg meg til :) Spennende :)