Den store Rolex Explorer-tråden

C7CA0234-FF1D-4B8C-BE0C-5DB6BEAFA323.jpeg
En god kandidat til tittelen «eneste klokke» for de av oss som går med slike skumle tanker.
 
@Edzilla : Den er helt rå!!!! Syns virkelig denne er en av de tøffeste vintagene. Også for et strøkent eksemplar da! Hvor har du fått tak i dette?

Er ikke ueffen denne. Sykt crisp skive, for å ikke snakke om lugsa som er feite med chamfers. Er velholdt eksemplar så det holder. Eneste som kan bekreftes som er byttet er glass og lenke. Ellers OE.
Denne kom inn som en byttehandel. Lokalt her i Norge :)

3F155451-201F-4A8C-8438-2E903BB336A0.jpeg
EC7E3743-99BE-4192-AC66-E5C253AFFE3E.jpeg
8D5D0908-697B-474B-84D8-30AE8437866E.jpeg
 
Ærede Explorerfantaster! Jeg er en rastløs klokkesjel som på sett og vis har slått meg til ro med Explorer 2 Polar - dog ikke helt... Klokken sitter godt, tåler det meste og går passe under radaren (for å bruke et noget slitt begrep). Når jeg antyder at jeg ikke helt har slått meg til ro, skyldes det at jeg i det siste har begynt å tenke på at skal man ha en klokke resten av livet, hadde det vært flott med et ur man har kjøpt nytt hos forhandler, alle battlescars er ens egne etc. Jeg ønsker hvit skive, dato og så mye børstede flater som mulig, og da er det ikke så mange valg igjen, annet enn 216570. Visuelt liker jeg den godt, den oransje GMT-viseren er nydelig mot den hvite skiven. Viserne er muligens i største laget, men her føler jeg funksjon trumfer form, så jeg godtar den. Det eneste ankepunktet er størrelsen. Jeg har relativt smale håndledd, men de er ganske flate, så GMT-Master C, Pelagos og Black Bay har gått greit, da lugsene ikke stikker utenfor håndleddet, noe jeg synes er no-go. Jeg har hatt 216570 en kort periode for noen år tilbake. Den kom inn i en byttehandel, men da var jeg så oppsatt på å få tak i en 16570 at jeg ikke helt klarte å nyte den for det den var. Derfor stiller jeg spørsmålet, skal jeg selge 16570 og kjøpe den nye eller beholde den gamle og være fornøyd med den? Vanskelig subjektivt spørsmål, men håper noen innspill og betraktninger fra utsiden kan komme til nytte i denne vanskelige prosessen. Legger ved noen bilder av begge modeller på min arm.
IMG_5683.JPG
IMG_6161.jpg
IMG_5688.JPG
IMG_6190.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres og jonska