Superkul klassiker, det der! Tror størrelsen fort vil føles litt liten, selv om det er mye smak og behag. Ser på Specialized sine nettsider at en 58 går opp til 188. Setet kan jo settes til maks, og hvis du sitter komfortabelt med beina på pedalene er det et skritt i riktig retning, men styret blir muligens for lavt, hvis ikke du er myk som en yoga-instruktør. Uansett vil du ha en sittestilling som er veldig "aero," men muligens ikke superbehagelig for lange turer. Selv er jeg 190, og bruker enten 58 eller 60-rammer, alternativt L, litt avhengig av merke.På en Internettet-auksjon snublet jeg nylig over denne fordums carbonskjønnheten - en helt "ny" og ubrukt (NOS - overligger) Specialized Tarmac S-Works SL4 som etter det jeg har klart å guggle meg frem til var et råskinn brukt i bl.a. TdF av flere profflag. Den har muligens ikke alle de hotteste spesifikasjonene som proffene brukte, men ganske rå pris likevel...
Den ble kjøpt usett med minimalt av info og papirer, men etter det jeg kan måle meg frem til er det rammestr. 56, som anbefales for folk inntil 183(?)cm. For Spezialized landeveissykler sier enkelte at man fint kan gå ned én rammestørrelse, så da er den vel innafor for meg på 188? Jeg er helt fersk på landeveissykling så spør ekspertene her inne om råd
Hvis den skulle vise seg å bli for liten, hva tror ekspertisen er fornuftig prisnivå å legge seg på ved evt. videresalg? 35 - 40k?
Jeg har ikke full oversikt over alle spesifikasjonene/ gruppene og den har jo stått på et lager en eller annen plass noen år, men er vel ikke helt avleggs?
Takk for gode råd og tips!
Vis vedlegg 392906
Prisantydningen din er nok litt i overkant, uten at jeg vet årsmodell og gruppesett, men ser på Buycycle.com (sykkelverdenens svar på Chrono24) at de ligger mellom 1200 og 2700 euro, der den dyreste er "fully loaded" med blant annet elektronisk giring. I 2025 forventer nok folk både skivebremser og elektronisk gir hvis en skal opp i 30+ segmentet, selv om den ramma du har er helt fabelaktig.