Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

• On the rocks

Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

Stemmer: 290 77,1%

• Antall stemmer
    376
Har blitt et par glass Bruichladdich Port Charlotte i kveld. Samtlige whiskyer jeg har smakt fra Bruichladdich har hatt en kvalitet til felles som jeg liker, og det vanskelig å sette helt ord på hva den er, men den beste måten jeg kan beskrive det på er at de kombinerer fylde, rundhet og en kraftig munnfølelse sammen med en krisp, tørr og nesten salt-aktig smak. En kombinasjon som gjør at man får vann i munnen mellom hver munnfull. Veldig god!

pclob.non5.jpg

Redigert:
Ikke bare etiketten som matcher her, spennende å utforske forskjellig type øl til ulike maltwhisky. Digger en fulltreffer som disse to sammen.

Vis vedlegg 85866
Spaserte meg innom ei whiskysjappe i Campbeltown (der Springbank vert destillert) seinast i går. I tillegg til ei svært utprega brennevinslukt i lokalet hadde dei eit rikhaldig utvalg av Springbank der, men det vart ein billeg tur denne gongen. :)

• Liker
Reaksjoner: Thore og HerrUr
Disse ble solgt på travel retail og er som du selv sier en whisky som er lagd for å gjenskape Macallan ifra forskjellige tiår. Har ett par av disse selv, en interessant whisky synes jeg iallfall :)

Ser forøvrig at det var bra jeg drakk opp mine før jeg googlet prisen :D

• Liker
Reaksjoner: Pasop og HerrUr
blbob.1990.jpg

Har en incoming selv.
Blir spennende å se hvor godt den har hatt av noen ekstra år på fat.
Som relativt ung whisky er den svært god.
Kom gjerne med noen betraktninger om den når du får smakt.:)
Hva synes du?

Smakte den for andre gang i dag - og jeg kunne sverge på at det like godt kunne vært en Aberlour (denne): https://www.tax-free.no/5135/produk...hland-single-malt-scotch-whisky-15-years-old/

Prøvde Balblair med bitte litt sjokoladeis sammen med kaffe, og da blomstret den. :)

668253-trnLargeFormat

• Liker
Reaksjoner: Thore, UJU og Pasop
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Nå er vi kommet til mai måned og det er på tide med påmelding til årets julekalender.

Som vanlig blir det 24 stk. 3cl med ulike whiskyer fra ulike land og ulike verdensdeler.

Det vil bli noe ungt, noe gammelt, noe røykt og noe urøykt, noe sherrylagret og noe bourbonlagret, noe skotsk og kanskje noe fra andre land og verdensdeler.

Prøver å holde meg innenfor mine tilmålte 1500,- selv om prisen stadig øker.

Maksimalt 20 kalendere vil bli produsert, så her er det førstemann til mølla som gjelder.
PM for å melde seg på :)