Hauk skrev:Helt enig med JoLu (trur jeg liker deg jævla godt, bare se på klokka du eier! ).
Men jeg kjenner jo deg Thomas, og jeg veit at du har peiling og fornuft.
Jeg eier jo din gamle sub og er veldig fornøyd. Men som en ultimateklokker klarer jeg ikke å se på den som. Hvordan Rolex har klart å stikke unna med en så dårlig lenke og lås, ja det fatter jeg ikke. Midtleddene er jo ikke massive, og låsen er spinkel. Jeg har jo den nye gmt-c også, den er fin for å være bruks ur. Og da med kanskje verdens beste lås og lenke
Men jeg har jo ikke brukt den så mye, hvorfor er jeg ikke sikker på. Men det kan ha noe med at den er jævla flashy, det føles bare Harry.
Så den perfekte for meg er da min gamle 1675 (1965) og 1680 (1969), og oysterquartzen (1987) til late søndager.
Har du sett på nomos club sjef? Jeg synes nemlig den er super feit! Og med eget urverk som gruser det meste til 50 000.
Den skulle ikke koste deg mer en 7/8000,- og kommer i flere størelser, men ingen over 40mm 8)
Alt godt
John Morten
TCCW skrev:Tenker litt på en Omega SMP, noen her inne som har en?
Anders skrev:Jeg har en Seamaster, veldig glad i den. Lenka er veldig god, om enn kanskje ikke så lett å finstille som Oyster-lenka. Låsen er som kjent en magnet for riper og slitasje, nesten blitt blank av å gnis mot bordet mens jeg taster i vei på jobbTCCW skrev:Tenker litt på en Omega SMP, noen her inne som har en?
Jeg har modell 2230.50 med bezel i 18k hvitt gull, en variant av 2254.50 med litt andre detaljer (Omega-logoen i metall i stedet for malt på, timemarkørene innfelt i metall etc). Jeg har aldri helt hatt sansen for Bond SMPen, men 2254.50 er et utilitaristisk og flott ur. Ser dessuten ingen grunn til å kjøpe en SMP med co-axial verk, min gamle urmaker-arbeidsgiver kan fortelle at han har hatt flere problemer med de nye verkene. En brukt 2254.50 er dermed min andre anbefaling til en godt bruksur (evt en 2230.50 som min dersom du vil ha litt bling )
TCCW skrev:Den modellen har jeg lagt inn bud på ved flere anledninger på ebay, men desverre aldri vunnet! Liker ikke at 2254.50 mangler "markeringer" rundt "markers"
Centurion skrev:Hva med en IWC Ingenieur?