Den ultimate feltjakka - for ufeltmessige forhold?

Hehe, det ene forslaget bedre enn det andre ;)

Jeg må nok prøve noen jakker, kjenner jeg. Får ta runden.

var en liten tur på Ferner idag. Der hadde de en kul, grønn feltjakke fra Armani blandt annet. Ble ingen jakke på meg da, siden de bare har barnestørrelser :)

183-456-drmtm-thick.jpg

http://drmtm.de/shop/product.php?id_product=183 aner ingen ting om kvalitet, men den er på salg

Meg bekjent får man den ikke i militærgrønn, men hva med en Barbour International i twill?
0K15WBsand_lg.jpg

Nå er jo dette egentlig en motorsykkeljakke, men stilen ligner. Jeg kjøpte en selv og er kjempefornøyd med den - ikke for varm til å brukes på våren og på høsten, og når vinteren kommer har jeg mer passende jakker uansett.
Den er også ganske rimelig, og jeg fikk min på eBay til hyggelige $110 ekslusive frakt etc. Orvis har den til $240

Ligger én på eBay nå (BARBOUR T666 WASHED TWILL INTERNATIONAL JACKET WITH BELT MEDIUM | eBay), dog uten International-merket på brystlommen.

Jeg røyk på en Hackett Summer Rally når jeg var i Andorra nå sist, den er riktignok vokset.
Så langt er jeg veldig fornøyd, venter bare på vinteren så jeg kan få brukt den:)

10073349_d1.jpg

10073349_d3.jpg

Hvordan endte dette @Anders ? Du har vel funnet jakka etter fire år.

Er nå ute etter det samme selv. Ser Alpha industries selger sin for 180 USD. Frister ikke stort å kjøpe fra de i frykt for å ende opp med å ikle meg en grønn sakkosekk.

Noen andre som har lett etter det samme og hatt suksess?

Mine kriterier er at det er minst mulig skrift slik som "US army, USA osv...", at den er grønn og ikke går over mot khaki og at den har brukbar passform.