Er glad for Askeland sin supre service. Beste AD spør du meg. Både ved kjøp og reprasjoner. Trist for deg at du opplevde noe annet.
Og Rolex ringte. De var ikke særlig støttende om praksisen til Askeland, og fastholdte at deres forhandlere hadde et eget ansvar for å påse at slikt ikke skjedde. Spurte samtidig om hele ventelistepraksisen var ok etter deres skjønn. De forklarte at forhandlerene hadde en grad av autonomi, og at de ikke ønsket å blande seg i hvordan forhandlerene foretok bestillinger på vegne av kunder.
De ba meg i midlertid kontakte Askeland en siste gang for å finne en minnerlig løsning, og så kontakte dem igjen om det faller igjennom.
Så jeg sender en mail.
E: Dæng, glemte å spørre om jeg kunne få noen golfballer eller pussekluter.
Har dere kommet til en minnelig løsning nå?
Sa ifra til Askeland hva rolex hadde sagt, og at jeg imøteså et forslag til minnelig løsning. Fikk en «leit at du føler det slik» sorry-not sorry mail, og videreformidlet tilbakemeldingen til rolex.
Skrev samtidig til askeland at jeg var lei for at veletablerte bedrifter forsyner seg av penger de ikke har noe juridisk krav på. Blir uansett gøy å se hva i alle dager de skal forsvare seg i forliksrådet med.
«Negativ kontraktsstiftelse, hva er det?»
Det er helt greit å være dus med overordnede på jobb eller glad i å handle med en butikk. Man må bare huske at en sjef eller et firma aldri er kompisen din på ordentlig.
Du tror du sliter? Tenk på meg som er eneste ansatt i eget AS!
Når man går så langt at man betaler ett depositum, frivillig, så bør man jo være hundre prosent sikker på at man vil ha varen uansett hva det måtte være.. Annet er ren ufornuft og feilaktig tidsbruk spør du meg.
At man i ettertid går i ett slikt "angrep" som mange av dere gjør mot en av våre få forhandlere som er igjen i Norge syntes jeg er urimelig.
Jeg regner med at de fleste vet at en regnskapsfører ikke teller minutter, men går på timebasert honorar uavhengig oppdrag..
Hva om en hadde 20 slike betalinger til dagen eller i uken og 50% "trakk" seg.
Forhandler(e) bruker faktisk tid på dette. Hva er nå 1000kr i en "Rolex verden".. Og hva hadde du selv gjort om det var din butikk uavhengig varer/tjenester som selges..
Jeg vil påstå at denne delen av depositumet på 750kr eks mva som du ikke får igjen, er en rimelig utgangsbillett.
Så har man lært til neste gang...