Der kom en pakke fra Ontario en tirsdagskveld i mars...

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.017
Sted
Gullkysten
Og hva kunne så den være lastet med? Er det klokkeboksen jeg bestilte? Neppe!


Pakken er revet bort av ivrge hender i bilen så bare plasten er igjen...ingen original box i hvert fall! Hva kan dét bety? ;)
RolexDatejust001.jpg








Hva, en tynn kroko-fot sniker seg ut?
RolexDatejust002.jpg










Et sportsur er det neppe :)

RolexDatejust004.jpg



hmmmm:cool:
 
Yup! ;)

Da er det vel bare å kjøre på, nå som katten er ute av sekken!
En herlig Rolex DJ 1601 fra mitt fødselsår - check :D
Dette er en super penklokke IMHO.

Så er det store spørsmålet om denne skal gis til fattern i 60 års gave i sommer eller beholdes...jeg kjenner beslutningen ikke vil bli lett! Kanskje blir det avgjørende at han ikke akkurat er en WIS (Tag H. quartz på armen... ;) )

Beklager mange og mindre gode bilder, sorry :oops:

RolexDatejust006.jpg


RolexDatejust009.jpg


RolexDatejust012.jpg


RolexDatejust013.jpg


RolexDatejust015.jpg


WS
RolexDatejust020.jpg
 
Gratulerer med en flott DJ!

Vanskelig valg det der.. Fødelsårsur til seg selv, eller 60 års gave til fattern: "Gratulerer med dagen, her er en Rolex fra året du ble min far!"
 
Grattis! :)

Synes du skal beholde den og finne en annen fin klokke til din far :)
 
Takk takk :)

Uvant med så lite ur, men jaggu gjør den mye av seg!

Ja jeg er redd den fødselsårgimmicken ikke appellerer til ham på samme måte som til meg ;) (nå erdenne klokken muligens fra unnfangelsesåret så kanskje det kan fenge bedre? :D )
 
Hei og gratulerer...

Er ikke helt ukjent fenomen dette med at man ønsker å overføre sin klokkefetisj til andre. Jeg har forsøkt med min kone, og allerede tre år før datterens komfirmasjon ser jeg etter passende (les dyr klokke). Har vært folk her inne som har sett etter Breitling-ur til sine barnehagebarn også. Dette beviser jo bare at vi elsker hobbyen vår og trenger bekreftelse for den gjennom andre. Med mindre du har grunner til å tro at akkurat Rolex (Merkelig hvordan det merket kan vekke interessen hos alle slags folk) vil være en inner tier hos far i stugu, så ville jeg nok spart den selv og heller gjort etteretning etter hva far hvirkelig ønsker seg.

Uansett, dette er flotte klokker, er ikke mange dagene siden jeg skrev her at jeg var ute etter en......
 
Takker for hyggelige tilbakemeldinger :)
Et must i samlingen, ja.

Kjøpte denne på bukten og selger var helt strøken, skiftet reim og sendte ekspeditt.

Greg: Jeg ser at det er akkurat dét jeg gjør - så jeg tror nok at gamlefar heller skal få noe han virkelig øsnker seg, ja :)
 
Gratulerer med en ekte og stilren klassiker.:D
Alle bør unne seg en Datejust.
Synes du bør beholde den selv da det høres ut som du vil sette mer pris på den enn din far.;)
 
Takk takk :)

Uvant med så lite ur, men jaggu gjør den mye av seg!

Ja jeg er redd den fødselsårgimmicken ikke appellerer til ham på samme måte som til meg ;) (nå erdenne klokken muligens fra unnfangelsesåret så kanskje det kan fenge bedre? :D )

Hei @Callahan. Nå er jeg spent, ble det klokke til fatterens 60 års dag eller ble det en keeper?
 
Redigert av en moderator:
Hehe bra bump! Kjekt å se klokken fortsatt er i omløp, den er nydelig.
Min far fikk en Seamaster 2254 i steden :cool:
 
Er ikke helt ukjent fenomen dette med at man ønsker å overføre sin klokkefetisj til andre. Jeg har forsøkt med min kone, og allerede tre år før datterens komfirmasjon ser jeg etter passende (les dyr klokke). Har vært folk her inne som har sett etter Breitling-ur til sine barnehagebarn også. Dette beviser jo bare at vi elsker hobbyen vår og trenger bekreftelse for den gjennom andre. Med mindre du har grunner til å tro at akkurat Rolex (Merkelig hvordan det merket kan vekke interessen hos alle slags folk) vil være en inner tier hos far i stugu, så ville jeg nok spart den selv og heller gjort etteretning etter hva far hvirkelig ønsker seg.

Uansett, dette er flotte klokker, er ikke mange dagene siden jeg skrev her at jeg var ute etter en......

Er artig å se hva jeg selv skrev tre år tilbake... Nå er jo konfirmasjonen i mai måned og klokke ble handlet for noen uker siden :)