Dersom du kunne velge

Medlem
28. jan. 2013
Mellom en flett ny svart Sub m dato til 43700 kr, eller en ny svart Explorer II til 40000, hva ville du ha valgt og hvorfor?

Spørsmålet her er vel hva du ville valgt?
Min mening er at hjertet gir den pekepinnen du trenger for å handle.
Hvis ikke du forstår hva jeg mener, ikke kjøp klokke før du har forstått det;)

Tja, litt vanskelig. Men hadde for min del vært litt gøy å prøve en explorer, men en ny sub er ikke å forakte. Liker den nye lenken å låsen. Samlingen inneholder heller ingen dykker av bra kaliber så det taler også for sub, samt at jeg ikke er helt glad i GMT, men jeg hadde nok gått for en exp 2 faktisk. Jeg vet ikke hvor lenge det hadde blitt...

Så kort oppsummering: siden jeg har hatt sub: går jeg for explorer:)

Investeringsmessig Sub. For å prøve noe nytt Explorer2. Hadde nok til syvende og sist landet på Subben uansett..

Uansett spørsmål har jeg inntrykk at svaret er Sub :)
Det er svaret for meg i hvert fall.

... og for all del, har du funnet flett ny sub (og exp II) til de prisene så kjøp en av hver og du kan selge uten tap / med gevinst om et år når du bestemt deg

Begge! Prøvd forsiktig hjemme, byttet litt på dem, beholdt den du likte best og solgt den andre med fortjeneste;)

EDIT: Ser Adam var før meg...med nesten samme råd.

Redigert:
Det blir et kjøp som må gjøres ifm ferie, så det blir eventuelt å velge en av dem. Om jeg har skjønt det rett, så vil Sub'en holde prisen best.
De har også en 2011 Sub til 36400.

Jeg har funnet godtebutikken, og jeg er i nærheten 1 til 2 ganger om året. Takktakk og tikktakk!

Har hatt valget en del ganger og har alltid landet på sub.

Foretrekker faktisk gamle explorer 2 i kasseform osv... men kan være hva jeg er vandt med.
Liker strengt tatt expl2 best i hvitt også, uansett årgang og type. Men alt dette er egentlig mest personlige preferanser :).

Husk bare på at du må legge til 25% moms ved fortolling, blir kanskje ikke så råbillig alikevel. Personlig hadde jeg uansett gått for en gammel SeaDweller, billigere og "bedre" i mine øyne.
Tom

• Liker
Reaksjoner: SCUBA diver
Jeg hadde gått for subben. Ikke det at den utmerker seg noe fryktelig i forhold til exp 2, men det at det er en sub. Man må jo ha en sub i samlinga!:D

Uansett, så må du jo følge hva du selv føler, ikke hva som er det fornuftige valget her. (klokke til 40k er ikke fornuftig uansett. Alle har mobil nå til dags) Kjøp den du føler mest for. Kan ikke bomme her uansett!:):)

Lykke til med jakten!

Bare husk på garantier og reklamasjoner ikke gjelder. Du har jo ingen garanti for at det ikke blir noe feil med uret.
Kan også vise seg vanskelig å forsikre hvis du ønsker det.

Garanti har jeg der jeg kjøper den. Jeg har bodd flere år i utlandet og den kan ha vært på flyttelasset.
Uansett, er det ikke worldwide garanti på nye Rolex?
Butikken gir også 1 års garanti uavhengig av produsentens garanti.

Den kan ikke ha vært på flyttelasset når du tydligvis har flyttet hjem, og fortsatt ikke har handlet klokken.
Husk at det ikke er tillatt å diskutere brudd på norsk lov iflg. dette forumets reglement.

Garanti har jeg der jeg kjøper den. Jeg har bodd flere år i utlandet og den kan ha vært på flyttelasset.
Uansett, er det ikke worldwide garanti på nye Rolex?
Butikken gir også 1 års garanti uavhengig av produsentens garanti.

Jo, men ikke like god som norske regler og rettningslinjer. Skal ikke være noe politi, har null peil på området.