Det er flott med noe blått

Medlem
25. feb. 2014
Innlegg
272
Sted
Bergen
Da 2014 gikk mot slutten og planene for 2015 skulle klekkes, ble det fort bestemt at det skulle komme inn en klokke i løpet av Q1.
Over lenger tid har jeg latt meg fascinere av Longines, og deres modellrekke. (Ser at det er begrenset med Longines-er her inne, men er man betatt så er man betatt.)

Etter lange netter på TS, Chrono24 og Ebay ble den ønskede klokken oppdaget på på finn.no. Selv er jeg litt skeptisk til å handle på Finn, (rett og slett grunnet egne erfaringer) men hva gjør man ikke dersom det store ønsket endelig kommer til salgs?

Regner med at andre her inne som også kjenner til følelsen «den må jeg bare ha». Klokkekontoen ble sjekket, og det ble konkludert med «en klokke ut = en ny klokke inn». Tror det er flere her inne som bruker den formelen? :)

Det ble utvekslet noen meldinger frem og tilbake via Finn, før vi til slutt ble vi enig om en pris, og klokken ble sendt til Bergen i oppkrav.

Det som ventet meg på postkontoret var større enn hva jeg trodde;



Inne i den store forundringspakken lå nemlig denne (dog endel mindre) esken;




Og under pappen lå denne esken;




Esken ble raskt åpnet, og under ventet det nemlig en Longines Hydroconquest L3.642.4.96.6.








Synes det er rimelig vanskelig å rettferdiggjør den lekre blåfargen på bilder…







Er superfornøyd med klokken. Sitter godt på armen, og (ikke minst) tar seg godt ut. Ikke bli overrasket dersom det kommer bilder av klokken på «dagens» i tiden fremover :)
 
Gratulerer med en meget fin Longines Hydro! Har selv en Longines 44mm Chronograph, og synes Longines lager meget fine ur. Fint å vite at det er flere av oss her inne.
 
Gratulerer med allsidig dykker:) Har denne selv, og den kler både gummi og tøyreimer:)

a55861ae-ccb1-4e3a-b6dc-41b6432cdc25_zpsdadb808d.jpg


2058C7DC-7A9F-4D61-87D6-8BD8F1AD7A8D_zpsz1fg5g5q.jpg