J
Som du kanskje ser så har den en GMT skive på skiven, det er meningen at den skal vise "hjemmetid" og lokaltid på de vanlige viserne. Eller motsatt hvis man er hjemme og vil holde styr på tiden et sted i utlandet.Rålekkert!! Kan ikke en av dere kunnige fortelle litt om komplikasjonene? De der kan jeg intet om...
Som du kanskje ser så har den en GMT skive på skiven, det er meningen at den skal vise "hjemmetid" og lokaltid på de vanlige viserne. Eller motsatt hvis man er hjemme og vil holde styr på tiden et sted i utlandet.
I tillegg til dette har den annual calender. Den holder styr på dato og måned av seg selv med unntak av februar og skuddår, noe jeg syns er litt skuffende ettersom andre manufakturer har fått dette til. Hvis du ser på åpningene utenfor timemarkørene så er det her man ser måneden. Datovisningen sier seg selv. Justering av de forskjellige funksjonene gjøres med kronen, men denne har de gitt forskjellige justeringer avhengig av hvilken posisjon bezelen står. Dette har Rolex tatt patent på så vidt jeg vet, og de har valgt å kalle det "ring command".
Alt i alt et spennende ur, men kunne i grunn tenkt meg et litt mer spennende design og at de hadde satset litt mer på å lage en fullverdig perpetual calender når de først skulle satse. Personlig liker jeg hvitt gull utgaven best, men kunne godt tenkt meg en annen skive på denne.
Klokken fikk en ganske lunken mottakelse når den ble lansert, men virker som om designet har vokst på mange. Til den prisen er ikke jeg helt overbevist.
Jeg må bare si rett ut at jeg synes den er skrekkelig. Men med forbehold om at den ser bedre ut IRL. Men jeg klarer ikke å finne noen plan eller mening i designet. Kaotisk og ubalansert, gir meg ingenting.
Sånn for ordens skyld, har du shoppet skydweller jayeff? Det går liksom ikke helt klart frem av første post
Det er da vel ikke flaut å like den? Spesiell og lekker!
Jeg må bare si rett ut at jeg synes den er skrekkelig. Men med forbehold om at den ser bedre ut IRL. Men jeg klarer ikke å finne noen plan eller mening i designet. Kaotisk og ubalansert, gir meg ingenting.
For min del ville et SkyDweller-kjøp mest sannsynlig endt opp med videresalg en måned etter. Har tilegnet meg litt erfaring etter bomkjøp som Milgauss GV og GMT-MASTER C. Rolex er sportsmodellene UTEN DATO og annet dilldall. Med min Explorer I, 36mm og Sub 114060 har jeg det ultimate fra Rolex. Neste kjøp vil bli enten Omega eller IWC
Sånn helt OT, hvordan ligger explorer 1 på håndleddet, er den kassemessig identisk med datejust eller oyster perpetual?