Det måtte jo bare bli...... en ......

Gratulerer. Liker mye bedre at Tudor-rosen brukes som logo/symbol, enn våpenskjoldet.

Tudor

Ajajaj, her har det skjedd mye siden trebarnsfaren gikk og la seg... Takk for mange og utrolig hyggelige ord (ja, selv du entropy;) ). Hvis noen vurderer å handle denne, men kvier seg for om denne er en ceeper, så virker det som om second hand verdien er relativt god, skulle man tro... ;)

Hadde forresten flere samtaler per telefon med hr Lervik om denne, han syntes denne er meget vellykket (Som om vi ikke vet det!). Dog fortalte han meg om hypen med tudor heritage chrono modellen http://www.lervikur.no/nyheter/tudor-heritage-chrono/ - en reedition av monte carlo modellene, et ur som jeg virkelig kunne tenke meg originalen av! (Ofte priset til 70 laken og oppover).
Han sa at det tok helt av i starten, for så å dabbe helt av, noe jeg ikke forstår, klokken er jo ultrakul!

Jeg synes personlig at black bay er, om mulig, enda mer vellykket, dette IMHO. Om dette blir samme story, er ikke mulig å svare på selvfølgelig, men håper virkelig at den har kommet for å bli, og at den fyller samtlige klokkebokser til alle fans. Jeg koser meg i hvert fall. I dag skal jeg prøve den på menigmann ;) på jobb, så får vi se hva som blir sagt. Stilte den forresten nøyaktig etter storebror i går, ved ni tiden, nå, ni timer senere, går de nøyaktig helt likt. Nå skal det sies at jeg burde prøve et Qvarts ur i stedet, men jeg vet at storebror går innenfor COSC. Det lover godt

GRATULERER så mye!
Du må være en av de absolutt første som har fått denne modellen på armen tipper jeg :)

Nettopp det du nevner her er jeg enig i.
Interessen for Tudur Heritage var visst stor i begynnelsen, men så dabbet det av, litt merkelig egentlig.
Bl.a. pga. dette hadde jo Lervik en del slike "til overs" til en meget hyggelig pris tidligere i vår. Så jeg tok en av dem.
(Kanskje han fortsatt har flere igjen også for det jeg vet..)

Min første og eneste erfaring med Tudor og inntrykket er godt. Urverksmessig - greit/OK, men kasse/lenke/finish er ytterst bra.
Som du skriver - dette er bruksklokker.
For min del har dette har blitt den nye hverdagsklokken - bl.a. fordi den ligger så perfekt på håndleddet.
Vekten i det solide lenket er perfekt i forhold til vekten på kassen, så den snurrer ikke rundt osv.

THC15.jpg

Og det frister med en Black Bay også - den ser flott ut på dine bilder!
Tudor - utrolig mye klokke for pengene og litt utenfor mainstrem Omega/Breitling IHMO.

Forresten, her er link til en fersk liten artikkel om Black Bay på Luxury Insider:
http://www.luxury-insider.com/features/2012/profile-tudor-heritage-black-bay

BT

Mange takk for gratulasjoner, og hyggelige tilbakemeldinger.

BusinessT. Takk for link. Er helt enig at det er en perfekt balanse på ur og lenke, tenkte på akkurat det samme i går faktisk. Mye bedre enn de fleste ur jeg har hatt, i hvert fall av nyere slag. De gamle vintagemodellene av Rolex/Tudor jeg har vært innom er jo relativt små og lette sammenlignet med dagens ur, men dette er noe av det samme jeg har oppdaget med dem, de ligger godt på handa.

Ellers, brukt uret i fem dager nå, går nå ca tre sekunder raskere enn storebror. Har kun brukt lenke da varmen har vært uutholdelig, og jeg orker ikke tanken på en svett rem. Hadde jeg vært designer hos Tudor, hadde jeg nok laget den bittelitt mindre, og jeg er en sucker for dato, men det samsvarer jo overhodet ikke med tanken bak designet. Har ikke karet meg til å ta lumeshots enda, men det er god lume, og det er veldig kult å se snowflake viseren med full lume :)

Ellers så er dette det eneste uret jeg har (bortsett fra citizen og seiko) som det teknisk sett går an å dykke med. Således ville jeg nok passet godt på at kronen er tight før et evt dykk, da modellen som kjent mangler crownguards.

Alt i alt er jeg storfornøyd.

Nå fortsetter jakten etter en god chronograf, mest fysen på en speedmaster (som desverre heller ikke har dato).

Gratulerer med en fantastisk klokke!!! Tudor er helt rått skulle veldig gjerne hatt noe fra den kanten selv :)

Oj flott! Gratulerer Greg! Tudor har begynnt å vise opp mye pent siste åren.

Takk for vakre ord... Ser nå, etter ti dagers bruk, at nylon som fulgte med, nok er av helt annen kvalitet enn vanlig nato. Bedre, mye bedre. Slitesterk, beholder formen. Litt flere detaljer rundt spennen gjør at remmen kan låses fast til en bestemt lengde, slik at man altså kan regulere lengde, i tillegg til å bruke de vanlige hullene til spennen... Skal få tatt noen bilder etterhvert her. Av lume også, er veldig stilig med snow flake viserne som lyser...

Gratulerer så mye Greg. Denne vil jeg tro var godt å få i hus! Denne og 116718 viser både det beste fra Tudor og Rolex. Fantastisk!!!