Det motsatte av hva du har.

Medlem
9. feb. 2016
Sted
Tønsberg
Hei. Jeg er ganske så ny på dette forumet. Men har alltid interessert meg for klokker og i det ligger tidens gang. Min første klokke var en Olma. Nå har jeg kjøpt et Certina Action DS automatikk ur (43,2mm).
Dette er vel et "diver/action" ur. Men hva er det som først faller deg i tanken hvis du skulle kjøpt/anskaffet deg det helt motsatte?
For meg ..... maks 40mm. Ikke tykkere enn 8mm. qarts/automatikk? Må passe til "vell kledd".

Du kan jo prøve en seiko coctail time

image.jpeg

Eller en flyger. Archimede bronze 42mm

image.jpeg

Hmmm... Fikk plutselig lyst på dem selv også

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Cocktail Time er faktisk litt lubben (13mm) i forhold til størrelsen med tanke på at den ellers er dressklokke-ish. Tenkte jeg skulle nevne det siden kravene til TS er mer i klassen "ultra thin" :)

Når det er sagt er jeg fortsatt veldig fornøyd med min, og den har plutselig fått veldig mye armtid i 2016 (på en Olando strap).

Ellers tenker jeg at Longines Flagship kan være et flott valg, den var tema for en annen tråd her om dagen. (Tviler dog på at den er så tynn som 8mm, da må du nok holde deg til quartz hvis dette skal være i "budsjettklassen" :) )

P4250001-1024x768.jpg

• Liker
Reaksjoner: Oscr og sjuli_123
Fikk ikke med meg max 8mm. Da blir det litt vanskeligere. Siden det ikke er nevnt noe om budsjett er det vel bare å gå rett på ultra thin fra JLC :) Ultra thin moon er dessverre for trådstarter hele 9,9 mm. PP Nautilus 5711 er kanskje godkjent med sine 40 mm og 8,3 mm tykkelse:D

Jeg mener uansett at man må prøve en klokke på armen før man stirrer seg blind på målene. For å gå helt off topic har jeg et bilde med 42,3mm vs 44,25mm her. Den minste oppleves desidert størst på armen

B1D55CF1-E2FA-4275-A692-FAEE9E8C6EAA_zpsauoakjgh.jpg

Haha, Portuguese er fantastisk flott men ser ut som en tallerken på min arm.

Nomos er vel en fin kandidat, som jeg ville sjekket ut. De har flere ur i den størrelsen, samt man får et in-house urverk. Alt dette til en meget overkommelig pris. Jeg ville tatt en titt på deres sider , samt sjekke ut det som er skrevet om Nomos her på TS.