"Det skjedde i de dager..."

frj

Medlem
9. okt. 2013
Innlegg
1.340
Sted
Brussel/Oslo
Neida, ikke nødvendigvis at det gikk ut bud fra Keiser Augustus, osv., men at det gikk ut bud om at undertegnede var født... Året var 1973, oljekrisa et faktum, både Fremskrittspartiet og AKP-ml ble stiftet, Karl Gustav ble konge i Sverige og Vietnam-krigen ble avsluttet...

I november 1973 sendte NASA tre astronauter til Skylab-romstasjonen. En av dem var Oberst Bill Pogue, og de fleste kjenner vel kanskje resten av historien. Pogue smuglet med seg en Seiko 6139 for å time rakettene, og brukte denne sammen med Omegaen NASA utstyrte alle astronauter med.

Dette er ikke en unbox egentlig, for jeg var alt for ivrig med oppakkingen til å ta bilder. Hvis jeg først skulle ha en birthyear-klokke, så skulle jeg ha noe med historisk sus, og bedre enn dette blir det ikke, for meg. Lenka, som virket orginal, var særdeles skrøpelig, så den røyk, foreløpig til fordel for en nesten matchende NATO. Her tar jeg gjerne i mot tips. Flere bilder kommer på "Dagens klokke" en del fremover... :)

11440176085_cf957d158f.jpg


Denne virker i rimelig god stand til å være 40 år. Serinummeret tilsier at den rullet ut fra fabrikken i november 1973, altså omtrent samtidig som Pogue vendte nesa oppover. Kronoen starter og stopper fint, nuller ut som den skal, dato og dag kan stilles ved å trykke kronen inn og den indre bezelen roterer som den skal. Noen ganger lønner det seg å fiske i bukta...
 
Her bør det vel for ordens skyld hives på en haug med gratulasjoner.
Grattis med Knugens 40 første år som konge.
Grattis med 40-årsdag
og ikke minst grattis med knallkul chrono med historisk verdi.

Kos deg med den i de dagene som kommer hvor han Jesus-duden feirer sin bursdag :)