Hmm....jeg trodde det var "El-bil" gleden dro til for å dø...
Langt unna samme gleden som i en bensindrevet sportsbil, men samtidig milevis foran gleden i de aller aller fleste «vanlige» fossile biler
Hmm....jeg trodde det var "El-bil" gleden dro til for å dø...
Hvis man må ha så stor plass så er svaret egentlig enkelt.
Vær så god.
Bruktbil til salgs: Mercedes-Benz V-Klasse - 2020 - Grå - Flerbruksbil
MB V 250 AMG LANG UTGAVE - FANTASTISK FAMILIEBIL Grafitt går metallic med sort skinn, og ellers det meste av utstyr; - 7 seter versjon - Luksus innredning med bord mellom 2 seterad og ekstra bagasjehylle bak 3 seterad. (meget praktisk) - AMG pakke - 360 kamera - Kjøre assistent pakke+ -...www.finn.no
Men så er vel ikke det der direkte sammenlignbart med vanlige fossile biler heller og uten å fornærme deg så synes jeg du er spenna gæ'ern som kjøper en Porsche i den prisklassen uten 50% av poenget. Nemlig lyden av boxeren.Langt unna samme gleden som i en bensindrevet sportsbil, men samtidig milevis foran gleden i de aller aller fleste «vanlige» fossile biler
Vis vedlegg 245626
Det er en 2.1 liter. Nå var vel ikke akkurat AMG-plastikken poenget her heller. Dette er noe av det beste som er å oppdrive hvis du trenger stor plass.Med sylindervolum på 0 og diesel, så vet jeg ikke helt om dette er noe å satse på. Fint med AMG-merke, men...
Men så er vel ikke det der direkte sammenlignbart med vanlige fossile biler heller og uten å fornærme deg så synes jeg du er spenna gæ'ern som kjøper en Porsche i den prisklassen uten 50% av poenget. Nemlig lyden av boxeren.
Men Panamera da? Det finnes jo alternativerDet kjørte jeg i fjor. Derav såpass bombastisk på at det er langt unna samme gleden som en bensindrevet Problemet ble plassen. Den dagen jeg klarer meg uten baksetene er det ikke utenkelig at det blir boxermotor igjen. Meget sannsynlig faktisk
Men Panamera da? Det finnes jo alternativer
Grønt vs lyd og sjel av premium tysk ingeniørkunst...hm... vet hva jeg ville valgtDen var vurdert. Vanskelig å snakke den ned, men jeg opplevde den mer som en premium cruiser. Taycan ligger tettere opp mot 911 i kjørefølelse. Jeg er litt enkel der. Liker bilene lave og stivt satt opp. Samtidig må jeg berømme myndighetene for å lage et avgiftssystem som slår gunstig ut for oss som tenker grønt Da blir det vanskelig å forsvare en Panamera med tilsvarende ytelser.
Grønt vs lyd og sjel av premium tysk ingeniørkunst...hm... vet hva jeg ville valgt
Det er jo selvfølgelig noe man må ta med i betraktningen. Når det er sagt må jeg jo innrømme at Taycan er meget pen å se på.Ikke uenig med deg. Hadde jeg bare hatt en utømmelig bankkonto. Panamera uten noe batteridrift blir dobbelt så dyr som Taycan
+1Langt unna samme gleden som i en bensindrevet sportsbil, men samtidig milevis foran gleden i de aller aller fleste «vanlige» fossile biler
Vis vedlegg 245626
Nærmer seg veldig når denne kommer i Avant! Kanskje drøye 1 års tid med bilplan...: https://www.tv2.no/broom/13930411/Drømmebilen er kanskje en Audi A6 Allroad med et bredere baksete/3 fullverdige plasser for voksne, eldrift, 700 km rekkevidde og drivlinje og ladetilgang fra Tesla
Og da kommer min manglende kunnskap og interesse for bil utover det estetiske til overflaten: En xc70 til 300k vil jo være nærmere ti år gammel, rundet 200.000km og garantert gå på diesel.Volvo xc70 oppfyller vel de fleste kravene? Solid, stor nok, 4x4, under 300k.
Og da kommer min manglende kunnskap og interesse for bil utover det estetiske til overflaten: En xc70 til 300k vil jo være nærmere ti år gammel, rundet 200.000km og garantert gå på diesel.
Hva vil det ha å si for meg de årene jeg har den?
Samme her. Blir galskap for meg å betale 500’ eller mer for å oppgradere noe jeg bruker minst mulig og anser som en møkkautgift. Har hatt 9 totalt bekymringsløse år med denne, og håper på 4-5 til. Best for både lommebok og miljø. Bruker under 0,5 på mila ned Gudbrandsdalen, og 0,6 opp. Tapt seg ca 30’ i året. Masse plass. Ganske sikker. Kjøper testvinnerdekk hvert 4.år og server årlig. Kan ikke bli mer praktisk og rimeligere. Kan bli mer morro, for det er en traktor.Litt av min utfordring i å skulle legge større summer i bil er rett og slett bruksmønsteret. Er svært heldig med tanke på bhg, Barne og ungdomsskole rett utenfor døren. Både jeg og fruen sykler til jobb året rundt. Ting vil jo forandre seg med en liten til men idag står bil i garasje 5/6 dager i uken. Brukes til tur/ekspedisjon og ukeshandling. @tordf den Hondaen er helt flott den. Kjedelig er mitt navn