Det var det året jeg ble en WIS...

Flott samling!! Angående Seiko, har heg hatt en Premier med 6R20 de siste 2 år. Veldig fornøyd med urverket.
Min urmaker(25 år+ erfaring) påpekt en gang at den var veldig robust bygget: Og sånn er også sin bror 6R15.
Der fant jeg en god Review som kan interessere deg/andre og som gir god innsikt på disse urverk ;)
Seiko 4R36 -The Family In Brief - Watch Reviews, Info and Musings
Og en del om 7S26
The Seiko Diver's 200 Meter SKX779 Featuring the 7S26 Automatic Movement

Fortsatt, i disse japansk prisklasser, har jeg hjertet som banker mer for den Miyota 8203 som fins i den Promaster 1000m aka Autozilla(Den har jeg også).
Ingen hacking der men en utrolig arbeidshest...
standard_zpsdad51192.jpg
 
Grattis med WIS:) Takk for flott post! Kult med dyp interesse for annet enn Rolex.
 
Gratulerer med de 1000.

Jeg er veldig glad for at Bunden min endte opp hos en som virkelig kan verdsette den. Du skal også vite at Speedmasteren din nå er solgt videre til en som vil gi den all den kjærligheten den fortjener. :mrgreen:
 
Takk for (nok et) herlig innlegg, og gratulerer med nytt ur og ny status. Jeg sitter med din gamle Speedy på armen nå, og kjenner at det er betryggende å vite at den har vært eid og godkjent av en som virkelig kan navigere i den farefulle og uoversiktelige jungelen som vintageurmarkedet er .
 
Oj, oj, oj for noen tilbakemeldinger! Tusen takk alle sammen. Og ikke overraskende hadde @Hammerfjord mye bra info rundt Seiko-verk! :)

Alltid artig å lese når du setter i gang @SpaceCowboy!! Når det gjelder deler på 500 caliberne til Omega, så er det bra fra 550 og oppover. De første caliberne i 500 serien som 505 som de lagde til Constellation modellene, får du kun snart bare tak i en ny fjær.

Det var interessant informasjon. Skal notere meg det.

Flott post!
Om du skulle ha lyst til å selge den Hamiltonen, send meg gjerne en PM!

Du er på lista! Men jeg må si at jeg fortsatt bruker den en del...

Gratulerer med de 1000.

Jeg er veldig glad for at Bunden min endte opp hos en som virkelig kan verdsette den. Du skal også vite at Speedmasteren din nå er solgt videre til en som vil gi den all den kjærligheten den fortjener. :mrgreen:

Takk for (nok et) herlig innlegg, og gratulerer med nytt ur og ny status. Jeg sitter med din gamle Speedy på armen nå, og kjenner at det er betryggende å vite at den har vært eid og godkjent av en som virkelig kan navigere i den farefulle og uoversiktelige jungelen som vintageurmarkedet er .

Takk gutter!

@runes, den er i veldig gode hender. Jeg er veldig fornøyd med at du satte den i omløp. :) Jeg tenkte i går at nå var Speedyen min solgt til noen jeg ikke visste hvem var, så kom @Hoppalong "hoppende" og kommenterte tråden. Definitivt i gode, kjærlige hender! :D
 
Redigert av en moderator: