Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Når man bestemmer seg for å arrange en spontan fredagsfest for familien der alle får en gave de har ønsket seg i hverdagen. Innom ulike butikker i dag og handlet med meg gaver - og vips så har man surprise under familiemiddagen til hvert enkelt familiemedlem. God stemning med å feire hverdager. :) #hverdagsedition

Likte det konseptet bedre enn gavene på juleaften. Julen blir litt sånn krampe med masse forventninger og ALTFOR mye gaver....har jeg egentlig kjøpt nok?... Nei, faen - jeg må kjøpe en gave til for at hun skal bli fornøyd...og kanskje en liten morsom gave helt til slutt, i tillegg til de 5 jeg allerede har kjøpt.

Kommer til å copy and apply "spontan hverdagsfest" to own family i 2018! Eller party ala Loevhagen som det nå heter :)

WIS-lykke: Når Oysterlenker og annet er dratt gjennom ultralydvasker første gang (salmiakk og Zalo) og andre gang (rent vann med Sun) og avskylt - og alt ryddet bort - og man sitter der da med gullende rent armbåndsur og ditto lenke.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
I går var vi ute og gikk i skogen. Hva oppdager man?

Jo, en vintermygg!
Dette er et ordentlig beist. De flyr om vinteren og har en herdet sugerør som kan gå gjennom goretex og dunjakker for å suge blod.

Jeg fikk fanget denne levende!
Dessverre etter at jeg slapp den fri, så hadde den nok fått skadet sin aerodynamikk.
Den fløy, men gikk i spinn ned i bakken.
WP_20171225_VinterMygg.jpg

8

• Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
I går var vi ute og gikk i skogen. Hva oppdager man?

Jo, en vintermygg!
Dette er et ordentlig beist. De flyr om vinteren og har en herdet sugerør som kan gå gjennom goretex og dunjakker for å suge blod.

Jeg fikk fanget denne levende!
Dessverre etter at jeg slapp den fri, så hadde den nok fått skadet sin aerodynamikk.
Den fløy, men gikk i spinn ned i bakken.
Vis vedlegg 72272

8

Vingene så fint ut derfor jeg tror at han hadde det vanskelig å puste etter at du hadde knipet han i magen...
Du hadde nok kollapset trachea rørene som går langt kroppen sin;)
Mystery solved.
insect.jpg

Vingene så fint ut derfor jeg tror at han hadde det vanskelig å puste etter at du hadde knipet han i magen...
Du hadde nok kollapset trachea rørene som går langt kroppen sin;)
Mystery solved.
Vis vedlegg 72277

Hadde jeg bare vist det så kunne jeg tatt han med til dyrlegen!

8- D

Edit: Han fikk nok litt "hard medfart" da jeg fanget han. Du har nok rett i at jeg kan ha vært litt hardfør med mine pølsete fingre!

8

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Hadde jeg bare vist det så kunne jeg tatt han med til dyrlegen!

8- D

Edit: Han fikk nok litt "hard medfart" da jeg fanget han. Du har nok rett i at jeg kan ha vært litt hardfør med mine pølsete fingre!

8

Det som gjør livet ekstra godt å leve for en vintermygg er at han lever kort og farlig;)

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Ja jeg vet - kvalmende skrytende, men akkurat nå er det dette som gjør livet ekstra godt å leve:
= 15 km på skitur i perfekte løyper og flott føre i Nordmarka i Oslo - og så hjem til en ferdig oppvarmet badstue med påfølgende 3x10 minutter :)

Høres fint ut. Var det tørrføre ? Hbor gikk du fra , Sognsvann ?