Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

Skikjøring med jentungen på en torsdag!
A56CEB64-FB0B-486C-9A11-D2E3FDC1F07E.jpeg

Sender melding til selger av et halvslitent vintageur fra 60-70-tallet. Prisforlangende 400 kr. Spør om vedkommende vet størrelsen på kassen. Svaret er nei, aner ikke, men skal prøve å finne det ut (!)

Noen dager går og selger responderer at hun har fått rede på at uret er verd 20 000 kr. Det har hun fått beskjed om på Bjørklund! Jeg er en luring, sier hun.

Jeg beklager og oppfordrer henne til å oppsøke byens urmaker, dessverre tviler jeg på at den er verd noe særlig mer enn 400 kr. Hun sier jeg har forsøkt å lure henne. Mindre hyggelig tone fra selgeren. Kan jeg annet enn le? Heldigvis ikke :)

Sender melding til selger av et halvslitent vintageur fra 60-70-tallet. Prisforlangende 400 kr. Spør om vedkommende vet størrelsen på kassen. Svaret er nei, aner ikke, men skal prøve å finne det ut (!)

Noen dager går og selger responderer at hun har fått rede på at uret er verd 20 000 kr. Det har hun fått beskjed om på Bjørklund! Jeg er en luring, sier hun.

Jeg beklager og oppfordrer henne til å oppsøke byens urmaker, dessverre tviler jeg på at den er verd noe særlig mer enn 400 kr. Hun sier jeg har forsøkt å lure henne. Mindre hyggelig tone fra selgeren. Kan jeg annet enn le? Heldigvis ikke :)

Bjørklund er nok den største eksperten på vintage ur.
De gir kurs til Sotheby´s ;):D:D:D

• Liker
Reaksjoner: Thomas84 og Preacher

Da er det bare å gratulere henne og be henne løper til Bjørklund og få 20,000 for den! Det var da veldig hyggelig for henne. Hun bør forte seg før de ombestemmer seg.

8

OK.
Sansynligvis den mest bortkastede «nr.3000» post ever :(
Bjerke har ikke giddet å respondere på min bønn (med pm til aktuelle ansatte Bjerke TS medlemer), om en utboksning som post nr. 3.000. Så alikevel, så er dette en en post i «Dette gjør livet godt å leve».
Hvorfor? Fordi jeg i dag har fylt opp klokke-kontoen betydelig, med et raskt salg av diverse AV utstyr til gode priser. Er kjøpsklar for så mangt;)

Dunlop Jazz 3 Tortex 0,88mm gitarplekter hvor kantene etter noen timers bruk har blitt akkurat passe slitt.

Elsker dette plekteret. Det er akkurat stivt nok (sa brura) til å få godt "attack", og akkurat bøyelig nok hvor det samtidig gir en myk følelse til spillingen fordi plekteret gir bittelitt etter. Den matte teksturen sørger også for litt ekstra "bite" til tonen i det plekteret stryker over strengen(e).

Dunlop-478R-88-Tortex-White-Jazz-III-0-88mm-full1x-i3696.jpg

Dunlop Jazz 3 Tortex 0,88mm gitarplekter hvor kantene etter noen timers bruk har blitt akkurat passe slitt.

Elsker dette plekteret. Det er akkurat stivt nok (sa brura) til å få godt "attack", og akkurat bøyelig nok hvor det samtidig gir en myk følelse til spillingen fordi plekteret gir bittelitt etter. Den matte teksturen sørger også for litt ekstra "bite" til tonen i det plekteret stryker over strengen(e).
Dunlop-478R-88-Tortex-White-Jazz-III-0-88mm-full1x-i3696.jpg

Støttes!
Kan også like de større i standard størrelse, samt noen frekke fra Timbertones.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321