Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition

image.jpg
image.jpg

Lurte litt på om jeg skulle legge den her eller i den andre tråden, men løste problemer er jo med på å høyne livskvaliteten. Har noen uker slitt med dårlig trekk og voldsom røykutvikling når jeg har forsøkt fyre i ovnen og vekselvis røykforgiftet og pådratt familien frostskader under påfølgende utlufting i 20 minus. Har fått feier til å se på pipa og demontert ovnen for å finne årsaken til problemet uten resultat, inntil jeg fikk den gode ideen å åpne sotrøret for en titt. Tviler på om forrige eier av dette huset noengang har åpnet det.
Vis vedlegg 232748Vis vedlegg 232749Vis vedlegg 232750Vis vedlegg 232751Vis vedlegg 232752
Hadde meg en økt i egen ovn før vinteren satte inn for fullt. Demonterte det som kunne demonteres og gjorde rent. Det gjorde underverker for trekk. Utgangspunktet mitt var ikke så gale som ditt.

• Liker
Reaksjoner: sunshine og bragemann
Hadde meg en økt i egen ovn før vinteren satte inn for fullt. Demonterte det som kunne demonteres og gjorde rent. Det gjorde underverker for trekk. Utgangspunktet mitt var ikke så gale som ditt.
Nå er det full fart igjen. Ingenting som en jevnlig rens. Men får satse på at det ikke blir slik igjen med det første.
DE41DF36-C3DC-46A1-A4C6-0EED43B69FC2.jpeg

DHL. Nok en gang tar jeg av meg hatten for DHL. London - Trondheim på 26 timer. Også leverte de på den lokale butikken 50 meter nedi gata!

Bestilte en annen vare fra Stockholm. Den ble sendt med PostNord 27 januar. Ble dermed sendt videre med Posten(?) og kom den 4 februar. Ble levert til en Posten utleveringssted 2,2km unna.
Skjerpings PostNord og Posten.
Edit: måtte selvsagt kjøre gjennom bommen for å komme til Posten.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Det har vært sjeldent fint vintervær her på Vestlandet; noe som har gitt muligheter for flotte seilturer i skjærgården med de to eldste ungene. Når man kan sitte på ripa på en fin kryss over fjorden, og samtidig kunne være med på å gi ungene friluftsopplevelser, da er livet som småbarnspappa ganske så godt.
90418093-81A6-442A-B4B7-75A701B7D7C6.jpeg