chrbir
Støttemedlem
Når ens største problem er å holde drikken kald på skitur.
Gubbelørdag - igjen. Alle oppe tidlig, kjørte begge bilene til dekkbytte i parallell for å være effektiv, gressfrø innkjøpt på returen og jord lagt over på de stedene det var behov for slikt. Alt før kl 10. Så til kjøpesenter der en del fikk handlet det de skulle av klær og sko, for så å svinge innom BMW-forhandleren og prøve en i3 Fully Charged Edition. Hjem til lunsj og finne hvilen farge man skal ha på i3'n.
7 år gammel Mac´n hadde ikke mer lyst til å ladde seg opp og butikken etter undersøkelse, kom med :
-"Delene for den fins ikke mer, du må bare kjøpe ny datamaskin, hele mother-board´n din er sikkert ferdig"
Jajaja...
Ved å åpne beisten fant jeg at "power board" delen hadde en liten "chip" som var brent.
Da kjøpte jeg en NY 300kr(porto inkl) importert del fra USA og etter en full demontering ble den erstattet.
Mac´n er som ny: han tror at han kommer rett ut fra fabrikken og gir instruksjon på alt
Jeg byttet hdd på min datter sin mac. Grei jobb, MEN på ekte Apple-vis (et beste er jo å støtte forbrukersamfunnet) så var det h.f.j. mye styr med reinstallasjonen av os-et. Og du måtte i tillegg inn til en forhandler for å skaffe kode, eller logge deg på fra en forhandler sin mac for å kunne sette parameter på din konto...
OS måtte inn 3-4 ganger. Siste gang fordi "OS-et sitt filsystem ikke støttet PhotoShop".
Men det lar seg fikse, til tross for produsenten sin iherdige kamp for å overbevise om at det eneste alternativ er å kjøpe ny. (Og der treffer de alt for mange).
8