Dette KAN jeg like!

Her er bildet Frode, 45 år gammel urørt lume. Det er så vidt man ser det med det blotte øye, men bildet har ingen form for redigering.

_1010814.jpg

Sekundviseren synes ikke da denne ikke har lume.

Jeg liker at jeg i natt oppdaget at lumen på min 45 år gamle sub fremdeles lyser!

I forskjell til tritium vil gamle radiumskiver lyse konstant men meget svakt, godt tegn på at skiven på din sub er original, på den tiden ble det brukt radium og det lyser fremdeles, min 6536/1 fra 58/59 er godt synlig om natten så lenge nattsynet ikke ødelegges av lys.

Her er bildet Frode, 45 år gammel urørt lume. Det er så vidt man ser det med det blotte øye, men bildet har ingen form for redigering.

_1010814.jpg

Sekundviseren synes ikke da denne ikke har lume.

Stilig! Det er fremdeles liv i den gamle skrotten, det er klart. Rått :)

+11

Ting som er av titan er verdt noe i seg selv bare fordi de er i titan. Dessverre ikke så ripebestandig, men så får det heller bli en slags patina i det. Jeg kjøper alt jeg kommer over som er av titan, og skal jeg en dag ha en crossykkel eller en commuter, så blir det en Van Nicholas. Jeg har veldig lyst på en IWC 3765, men den er nok litt mer kostbar enn jeg synes er greit foreløpig :(

Mathfjeld, er det radium eller tritium på klokken din? Wikipedia sier at Rolex gikk over fra radium til tritium tidlig på 60-tallet. Hvilken årsmodell er din, og hvis det er radium på den, har du fått sjekket hvor mye den stråler. Jeg ville ikke sovet med en klokke som bruker radium-lume på nattbordet ved siden av hodet mitt for å si det sånn..

Ellers må jeg si at jeg digger klokken din så sinnsykt :D

Takk for fine ord, klokken er superkul, men dette gjorde den enda bedre!

Klokken er fra 1967, skiven er merket med t<25 er nok derfor dessverre bare tritinum. Men så lenge den lyser klager jeg ikke.

Takk for fine ord, klokken er superkul, men dette gjorde den enda bedre!

Klokken er fra 1967, skiven er merket med t<25 er nok derfor dessverre bare tritinum. Men så lenge den lyser klager jeg ikke.

Ville byttet ut "dessverre" med "heldigvis", det er bare fordeler med tritium i stedet for radium ;) Utrolig tøft at den lyser enda! :D

+11

Ting som er av titan er verdt noe i seg selv bare fordi de er i titan. Dessverre ikke så ripebestandig, men så får det heller bli en slags patina i det. Jeg kjøper alt jeg kommer over som er av titan, og skal jeg en dag ha en crossykkel eller en commuter, så blir det en Van Nicholas. Jeg har veldig lyst på en IWC 3765, men den er nok litt mer kostbar enn jeg synes er greit foreløpig :(

+111. Livet er titan :-o

Jeg kan også like http://www.tudorwatch.com/#/en/pelagos/

+111. Livet er titan :-o

Jeg kan også like http://www.tudorwatch.com/#/en/pelagos/

Oi, den hadde jeg ikke fått med meg. Den var veldig stilig, og ser ikke ut som en Rolex med "gærent" merke på heller. Utrolig tøff spenne på den også. Uten å vite justeringsgraden på urverket ser det ut som "mye" for pengene også. Men jeg dykker for lite til å ha en dykkerklokke føler jeg.

Her er en annen titangral, som dessverre er litt dyrere, og jeg er usikker på hvor lett det er å få tak i den :( http://translate.googleusercontent....BGE015&usg=ALkJrhg9dVSPHAI-kDnAth7UlrCn7c8H4A

Oi, den hadde jeg ikke fått med meg. Den var veldig stilig, og ser ikke ut som en Rolex med "gærent" merke på heller. Utrolig tøff spenne på den også. Uten å vite justeringsgraden på urverket ser det ut som "mye" for pengene også. Men jeg dykker for lite til å ha en dykkerklokke føler jeg.

Her er en annen titangral, som dessverre er litt dyrere, og jeg er usikker på hvor lett det er å få tak i den :( http://translate.googleusercontent....BGE015&usg=ALkJrhg9dVSPHAI-kDnAth7UlrCn7c8H4A

Jeg kan like at jeg gjennom denne tråden har funnet en medtitanist i Cax. Etter år i ensomt mørke, alene med min zirkoniumfetish har jeg endelig funnet mitt motstykke. Ja det kan jeg like. La titanen flomme:cool:

Jeg er en så enkel mann at jeg kan like å se sekundviseren løpe pent rundt skiva,
og at når jeg står opp om morningen har både ukedag og dag i måneden hoppet frem et skritt på dagens japaner.

Jeg liker veldig godt at jeg ikke føler noen som helst tiltrekning mot PP Nautiluser og AP ROer. Sitter og titter på topp 5 listen til folk og konstaterer at om jeg hadde følt dragning mot dem som mange andre gjør så hadde jeg slitt med betydelige økonomiske kvaler. Dette er på ingen måte en nedsettende kommentar til PP eller AP, kvaliteten taler for seg selv. Bare min egen subjktive estetiske preferanse. :D

Om det er bra for økonomien eller listen over ur jeg vil ha vites ikke, men jeg liker litt at min 'frykt' for ur med ⌀ < 42mm begynner å avta. :)

Jeg liker veldig godt at jeg ikke føler noen som helst tiltrekning mot PP Nautiluser og AP ROer. Sitter og titter på topp 5 listen til folk og konstaterer at om jeg hadde følt dragning mot dem som mange andre gjør så hadde jeg slitt med betydelige økonomiske kvaler. Dette er på ingen måte en nedsettende kommentar til PP eller AP, kvaliteten taler for seg selv. Bare min egen subjktive estetiske preferanse. :D

Da er du ikke rammet hardt nok ennå.. Snakkes om et år, det er de som gjelder for elegante sportsklokker!

Da er du ikke rammet hardt nok ennå.. Snakkes om et år, det er de som gjelder for elegante sportsklokker!

:pVært rammet hardt i mange mange år. Men jeg er dessverre ikke fin på det :p. Noen liker dattera og noen liker mora. Elegant er ikke preferansen jeg er ute etter. Kvaliteten som sagt talr for seg selv, ikke et stygt ord om overnevnte produsenter/modeller, det er bare ikke min type ur. Beauty is in the eye of the beholder.