Jeg har i lang tid vært nyfiken på en vintage DJ fra 70/80-tallet, forholdsvis på jubilee. Jeg har et dilemma og det er hvorvidt jeg skal kjøpe med eller uten lenke. I utgangspunktet har jeg selvsagt lyst på orginallenken, men jeg tenker at en 40 år gammel jubilee sannsynligvis være ganske slapp i strikken. Derfor blir jeg skeptisk til at selgere som skryter av stramme og fine lenker har erstattet den med en aftermarket lenke (vet dette bla. har vært et problem med en aktiv selger på finn!). Jeg ønker å bruke klokken hovedsaklig som dressur, og gjerne veksle mellom lenke og skinn. Spørsmålet er da skal jeg i) Kjøpe et eksemplar med en lenke som ser fin ut, og leve lykkerlig uvitende om hvor den stammer fra ii) kjøpe uten lenke, sette den på skinn intill jeg kommer over en løs orginallenke iii)kjøpe uten lenke, og finne en aftermarket lenke av representabel kvalitet.
Jaa, mye tanker her, men problemstillingen er hvertfall at jeg ikke ønsker å betale dyre dommer for en aftermarket lenke, for å så finne ut at jeg like gjerne kunne kjøpt lenken separat til halve prisen.
Noen tanker?
Jaa, mye tanker her, men problemstillingen er hvertfall at jeg ikke ønsker å betale dyre dommer for en aftermarket lenke, for å så finne ut at jeg like gjerne kunne kjøpt lenken separat til halve prisen.
Noen tanker?