Dilemma. Trenger hjelp (på flere plan...)

Når jeg ser disse bildene merker jeg at Paneraien lever farlig. Denne er sykt kul. Om man da også kan bytte mellom gummiremmen og lenke er den fullkommen. Som andre har sagt før, en Patek blir ikke det samme med gummirem. Jeg synes den kler gummi godt, skal man i kalas kan man jo alltids klasse den opp litt med lenken

1008-PatekAquanaut1-420.jpg

Et dette btw orginallenken?

1. selge en 16800 og en 16570 og kjøpe en speller ny PP Aquanaut 5167 (som jeg har VELDIG sansen for).
2. Droppe Patek og heller kjøpe tilbake 14270 og 14060M som jeg savner etter salg i fjor.
3. Beholde hva jeg har og være fornøyd med det.

Aquanauten er noe av det flotteste jeg kan tenke meg, men jeg synes likevel du bør gå for alternativ 2 - rett og slett fordi jeg tror du er så rammet av denne syken at du ikke kommer til å være fornøyd med fire klokker. Tvilen du har bekrefter nettopp det. Selv om PPen er et godt kjøp, betyr det ikke at det vil bli et godt salg om du skulle ombestemme deg. Dessuten - gode kjøp kommer alltid igjen. I kjøperus er det lett å overbevise seg selv om at noe er once-in-a-lifetime-tilbud (jeg er svært dyktig til det selv), men med mindre det dreier seg om helt unike varer vil det alltid dukke opp noe tilsvarende senere.

Alternativ tre er selvsagt helt utelukket. :)

En kollega på jobben har en Aquanaut med gummiremmen som er avbildet tidligere i tråden. Syntes dette er en killer kombo... Fantastisk hvordan mønsteret i remmen komplementerer skiven. Dette funker helt utmerket også til dress IMHO!

Uten å avsløre hva utfallet ble (hehe);
Om noen er lystne på en mer eller mindre kliss ny PP Aquanaut har jeg en tilgjengelig.
Selger er knallseriøs, og jeg fikk nettopp tilbud på 14400 USD, levert f2f i Stockholm.
Mener det er en SVÆRT god pris. Hadde han kommet tilbake til meg med det tilbudet en dag før er det ikke sikkert utfallet hadde blitt slik det ble.

Vanskelig å gi noe entydig råd her, Ursa Major.
Du er jo i en vakker situasjon uansett, og du sitter med nøkkelen selv - ettersom ethvert alternativ lar seg realisere. Om enn ikke samtidig...;)

Når det gjelder Patek, sitter jeg litt i glasshus. Min egen Nautilus 5712/1A smiler hver gang den er på hånden, og det er selvsagt urverk på øverste hylle. Når du til og med bruker store bokstaver i din beskrivelse av din utvalgte, ser jeg liten annen utvei enn at du realiserer drømmen. Om det er Aquanaut du virkelig ønsker. Bare føl deg sikker på investeringen, for ettermarkedet er relativt begrenset i Norge, om du ikke går for å gjøre den til en "keeper".

Forøvrig blir du nok raskt en 10-15 klokkers mann igjen. Det betyr bare at PP'en får den armtiden den fortjener inntil du utvider samlingen.
;)

Det er en fin følelse.
Fra den massive polerte edeltreboksen, til skinnmappen som omslutter papirer og andre nødvendigheter,... alt i en innpakning jeg ikke har sett maken til enda. Kvalitetsfølelsen starter lenge før du unboxer...
Her er Rolex nesten skammelig kjedelige, med sine små grønne.
OK, jeg vet - før dere tar tenning på den; - det er selvsagt ikke innpakningen det kommer an på.
Men det gir en så meget hyggeligere helhetlig opplevelse og følelse med måten PP topper det hele på.

Uansett, Ursa Major...
Det er en veldig hyggelig setting du befinner deg i. Ser frem til å både lese og se utfallet av ditt valg.
Feil tror jeg nesten ingen av opsjonene dine vil bli.
Lykke til!
:D

Kjøpte en Maurice Lacroix Diver med et voldsverk av en innpakning i høy kvalitet men synes det ble for meget. Rolex sine små bokser er grei på størrelse og microfiberinteriøret holder høy standard, men synes den tidligere utgaven med mahogny innvendig er kulest. Muligens jeg ender opp med en sånn en når jeg skal investere neste gang;)
Uansett, gratulerer med nydelig klokke:)