Min første Panerai var denne. Pam 250.
Mye styr med å få tak i. Dessverre ble jeg fort lei den.
Mye styr med å få tak i. Dessverre ble jeg fort lei den.
Hmmm. Postet eg dette søndag? Da gikk det bare 2 dager. For tirsdag ble det litt action.....PAM over de siste årene: 312,1312 og 562.
Av disse likte eg 562 best. Uten tvil mest comfy!
Vis vedlegg 197420
Har hatt tanker om 372, men svær så...
Også 233 har vore i topplokket...
Har og tanker om en 682/683 etter å ha testa @Blodstrupmoen sin...
Mange tanker, lite action med andre ord.
1312 back in da house? Eller er dette 1351? Uansett, gratulerer! Sommeren blir litt bedre med en PaneraiHmmm. Postet eg dette søndag? Da gikk det bare 2 dager. For tirsdag ble det litt action.....
Vis vedlegg 198127
En 51 denne gang. Sommer uret 2020 ja1312 back in da house? Eller er dette 1351? Uansett, gratulerer! Sommeren blir litt bedre med en Panerai
Kult! 51 er vel titan, så det betyr vel en del? Det litt snurrige med Panerai er at relativt like klokker kan sitte så forskjellig og oppleves ganske annerledes. Synes for eksempel min 510 og en 372 begge sitter knall, men kan lett ha mer utfordringer med en hvilken som helst 44 mm automatisk...En 51 denne gang. Sommer uret 2020 ja
Faktisk eindel forskjell på bærecomfort på 12 og 51 selv om kasse er lik. Dette kan sikkert @MrMstone også bekrefte siden han har hatt begge?
Det blir vel denne PAM 914, det da (finner den på panerai.com, men ikke på Bjerkes nettside):Jeg tenker at det jeg trenger nå er en 372, som min første Panerai. Jeg har prøvd den på en GTG og konkluderte med at det ikke var noe i veien med størrelsen. Jeg fikk også prøve en Panerai på 44 mm, men husker ikke hva det var. Jeg tenkte da at det ikke var så stor forskjell på de to, og at jeg likte 372 best.
Nå har jeg blitt usikker, og må forske og prøve litt mer før jeg bestemmer meg. (Det er uansett litt tid før jeg har spart opp til deg jeg trenger).
Hva finnes av 44mm Panerai som er mest lik 372? Jeg skal ha med sandwich skive, manuelt verk og uten sekundviser. Tror jeg. (for egentlig liker jeg godt 389 også...)
Det blir vel denne PAM 914, det da (finner den på panerai.com, men ikke på Bjerkes nettside):
Vis vedlegg 198171
Jeg vil tro det er som med min 510, som har det samme opplegget (men visere/tall/indekser er hvitgrønne-ish), dvs meget god lesbarhet etter min mening! Denne hadde stått på min liste om jeg ikke allerede hadde en jeg var fornøyd medSe der ja Den er helt klart et alternativ for meg. Hvordan er lesbarheten med sorte visere og sort skive?
Har du sandwich dial på 510en? Einaste som irriterte meg litt på 562en. At den hadde painted dial. Meeeeget comfy kasse(samme som 510).Jeg vil tro det er som med min 510, som har det samme opplegget (men visere/tall/indekser er hvitgrønne-ish), dvs meget god lesbarhet etter min mening! Denne hadde stått på min liste om jeg ikke allerede hadde en jeg var fornøyd med
Jeg ville gått for en 372! Gullviserne til Panerai "popper" helt fantastisk i det rette lyset. 372 har alt en Panerai skal ha etter min mening.Jeg tenker at det jeg trenger nå er en 372, som min første Panerai. Jeg har prøvd den på en GTG og konkluderte med at det ikke var noe i veien med størrelsen. Jeg fikk også prøve en Panerai på 44 mm, men husker ikke hva det var. Jeg tenkte da at det ikke var så stor forskjell på de to, og at jeg likte 372 best.
Nå har jeg blitt usikker, og må forske og prøve litt mer før jeg bestemmer meg. (Det er uansett litt tid før jeg har spart opp til deg jeg trenger).
Hva finnes av 44mm Panerai som er mest lik 372? Jeg skal ha med sandwich skive, manuelt verk og uten sekundviser. Tror jeg. (for egentlig liker jeg godt 389 også...)
Hei! Nei, har nok ikke det (dessverre?). Men spørsmålet til @Hugo Cabret var om lesbarheten er god når viserne er svarte og resten av viserne har samme farge som tall/indekser. Og akkurat det "opplegget" har min 510 også, og tenker det funker veldig bra. Og så må jeg si at jeg egentlig aldri har latt meg irritere over at den ikke har sandwhich, men hadde den hatt sausage dial ville jeg styrt unna... På 510 (og 562?) er det jo en slags utfresing som lumen er lagt ned i - synes det er mer enn bra nok!Har du sandwich dial på 510en? Einaste som irriterte meg litt på 562en. At den hadde painted dial. Meeeeget comfy kasse(samme som 510).