Det kan se ut som det er flere bilentusiaster her på forumet. Hva synes dere om å vise frem bilprosjektene deres?
Jeg starter med min 1988 BMW 325i som jeg kjøpte som førstebil når jeg var 17 år gammel.
Da så den slik ut:
Etter hvert som jeg hadde lest på internett hvordan man kunne skru på bilen selv, så den slik ut:
Etter hvert fikk bilen et motorbytte fra 2.5 med 170hk til en 2.7 med 205hk. (Dette ble også godkjent i vognkortet)
Bilen fikk seg noen kosmetiske forandringer + alle foringer i polyrethane, diffbrems etc.
All good things come to an end... Jeg skulle til Nürburgring og brukte hele dagen før avreise til å montere styring fra en e36 (nyere 3-serie). På prøveturen ble jeg rammet av en varebil som ikke overholdt vikeplikten:
Siden jeg på dette tidspunktet hadde opparbeidet sterke følelser for bilen, tok jeg avgjørelsen å rette opp bilen på verksted. Jeg blir sett på som noe gal etter å ha spandert 48 verkstedtimer på en bil fra 1988 med listepris på 15000.
Da bilen kom tilbake fra retting med rustbeskyttelse i hele motorrommet, måtte jeg ta ut motoren og lakkere.
Etter hvert ble den fraktet til lakkering:
På dette tidspunktet trodde jeg at jeg skulle slippe unna med å sette ifra meg bilen og få den tilbake med farge på, men det endte med at jeg måtte plukke den i molekyler etter levering. (Det skal nevnes at lakkerer sandblåste halve bilen, syregrunnet den og brukte 6 liter base på den.)
Når jeg fikk den delvis sammen etter lakkering, så den slik ut:
Ferdig montert med nye felger og litt andre oppgraderinger:
Deretter hadde jeg en sesong hvor jeg såvidt turte å bruke bilen, før jeg oppgraderte bremsene og dro tilbake på ringen:
Kort spesifikasjonsliste:
M-tech 2 pakke og m-tech interiør
Alle foringer i polyurethane
H&R coilovers, justerbare Ireland engineering krengestag.
Styring fra bmw e46.
Hartge H27 motor.
Wilwood 295mm bremser forran og zimmermanskimer med yellow stuff bak 750i hovedylinder.
Differensialbrems med nylonoppheng, sorte hellalykter forran og sorte MHW lykter bak.
OZ futura 9x16 med 215/40R16 forran og bak.
Jeg starter med min 1988 BMW 325i som jeg kjøpte som førstebil når jeg var 17 år gammel.
Da så den slik ut:
Etter hvert som jeg hadde lest på internett hvordan man kunne skru på bilen selv, så den slik ut:
Etter hvert fikk bilen et motorbytte fra 2.5 med 170hk til en 2.7 med 205hk. (Dette ble også godkjent i vognkortet)
Bilen fikk seg noen kosmetiske forandringer + alle foringer i polyrethane, diffbrems etc.
All good things come to an end... Jeg skulle til Nürburgring og brukte hele dagen før avreise til å montere styring fra en e36 (nyere 3-serie). På prøveturen ble jeg rammet av en varebil som ikke overholdt vikeplikten:
Siden jeg på dette tidspunktet hadde opparbeidet sterke følelser for bilen, tok jeg avgjørelsen å rette opp bilen på verksted. Jeg blir sett på som noe gal etter å ha spandert 48 verkstedtimer på en bil fra 1988 med listepris på 15000.
Da bilen kom tilbake fra retting med rustbeskyttelse i hele motorrommet, måtte jeg ta ut motoren og lakkere.
Etter hvert ble den fraktet til lakkering:
På dette tidspunktet trodde jeg at jeg skulle slippe unna med å sette ifra meg bilen og få den tilbake med farge på, men det endte med at jeg måtte plukke den i molekyler etter levering. (Det skal nevnes at lakkerer sandblåste halve bilen, syregrunnet den og brukte 6 liter base på den.)
Når jeg fikk den delvis sammen etter lakkering, så den slik ut:
Ferdig montert med nye felger og litt andre oppgraderinger:
Deretter hadde jeg en sesong hvor jeg såvidt turte å bruke bilen, før jeg oppgraderte bremsene og dro tilbake på ringen:
Kort spesifikasjonsliste:
M-tech 2 pakke og m-tech interiør
Alle foringer i polyurethane
H&R coilovers, justerbare Ireland engineering krengestag.
Styring fra bmw e46.
Hartge H27 motor.
Wilwood 295mm bremser forran og zimmermanskimer med yellow stuff bak 750i hovedylinder.
Differensialbrems med nylonoppheng, sorte hellalykter forran og sorte MHW lykter bak.
OZ futura 9x16 med 215/40R16 forran og bak.