Dine Seiko planer for 2018 :)

2A051135-A4B1-4CAA-AD91-0337D2E5046D.png
Er så latterlig imponert over Sdgm003, så nå ser det ut som jeg må ha en Sdgm001 også
Er egentlig på diver jakt om dagen, men noen omveier må det være lov å ta, hehe.

A.J.
 
Jeg har en (tentativ!) plan - det er en god stund siden jeg kom til at neste innkjøp måtte bli en GS, og jeg har brukt månedsvis på å stirre til øyet ble stort og vått på kolleksjonen deres.

Det pussige er at den opprinnelige planen - som var et Hi-Beat (mest sannsynlig en GMT) eller SpringDrive (Snowflake - ikke veldig kreativt, jeg vet...) har måttet vike for...

Quartz.

Jo mer jeg har lest meg opp og grublet, jo mer appellerer det som med en viss grad av rettferdighet må kunne kalles det argaste man kan oppdrive på quartz-fronten - et eller annet med en 9F-variant inni.

Står i øyeblikket på venteliste (øverst!) på SBGV238, men heller mer og mer mot SBGT241 istedet - nå synes jeg at GS har klart å gjøre en two-tone bedre enn de fleste i SBGV238, og jeg har hatt en (irrasjonell!) hang-up på at armbåndsur skal vise DATO, ikke ukedag/dato, som på SBGT241 - men så er det noe med at mye av motivasjonen for nettopp dét standpunktet var at det gjorde urskiven 'renere' - og når man ser de to urene ved siden av hverandre, så er det ikke til å stikke under en stol at den reduserte kontrasten på SBGT241 - hvitt/stål - nok gir den et vesentlig mer lavmælt preg enn halvbroren i gull/stål.

Hvorfor akkurat disse? Vel, jeg liker tanken på at de har lagt seg ekstra i selen og spesifiserer disse til +/- 5 sekunder i året. I ÅRET!!! (Ikke at en ordinær 9F med +/-10 sekunder som worst case er lite imponerende, altså - men det er jo morsomt med alt som er tatt så langt som man bare makter...)

Summa summarum heller jeg mer og mer mot å be Jermstad heller sette meg på venteliste for SBGT241 - og så heller be dem bestille inn en krokodillerem med foldespenne i samme slengen, da lenken som kommer på SBGT241 rett og slett ikke funker for min del, rent estetisk.

Hm. Decisions, decisions...
SBGV238G.png SBGT241G.png