Dine topp 15 Rolexer

Medlem
5. okt. 2015
Innlegg
909
Sted
nord for Sydpolen
Av en eller annen grunn havnet vi på et slags foredrag om ulike funksjoner i iPhone i en Apple flagship store i Kuala Lumpur forrige uke.

Jeg var ikke -men burde vært- klar over hvor god søkemotoren i bildealbum på iPhone er. Søkte på Rolex og et par tusen bilder tatt av mine Rolexer dukket ryddig og oversiktlig opp. Det skal sies at min iPhone har bilder jeg har tatt helt fra 2012, da jeg kjøpte min første iPhone.

Selv om Rolex-interessen har kjølnet litt av den siste tiden, brukte jeg litt tid på å plukke ut de 15 største favorittene av Rolexene jeg har eller har hatt. Dette ble resultatet. Nesten så man skulle printet det ut og rammet det inn.

Hvilke 15 er dine favoritt Rolexer som du har eller har hatt?

IMG_6858.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og Run AC
Vis vedlegg 377723
Vis vedlegg 377724

Jeg vil jo egentlig ha alt annet enn Rolex. Men som monogamist er det mange parametere å forholde seg til. Disse to har jeg hatt flere ganger, og for meg er dette det eneste fra Kronen jeg vil ha. Det er og noe av det bedre om man kun vil ha en klokke til absolutt alt.
Enig i det du skriver. Begge er fine og anvendelige til alt unntatt dykking, selv om de sikkert hadde tålt det fint også.
 
Topp 15 Rolex!? Hvordan er det mulig?
Jeg har hatt i alt 7 Rolex (2 Daytona, 2 Sea-Dweller, 2 GMT Master og 1 Submariner). Siden jeg i dag ikke har noen av disse lengre, så er vel kanskje ikke Rolex en favoritt i det hele hos meg ;)
Nå høres dette ut til å være et surmaget innlegg, slett ikke ment som det, selv om jeg personlig synes det er en stor forskjell på det å være klokke-interessert og det å være interessert kun i Rolex.
Likefullt, så synes jeg det er herlig nerdete av dere som klarer å finne 15 favoritter, fra en produsent som jo tradisjonelt kun har hatt 14 produktfamilier.
 
Redigert:
15 favoritter: 216570, 114060, 116610LV, 16610LV, 116520, 116000, 16618, 116613, 1680 RedSub, 14060, 16710, 16570, 16750, 116710BLNR og 16660.
 
Topp 15 Rolex!? Hvordan er det mulig?
Likefullt, så synes jeg det er herlig nerdete av dere som klarer å finne 15 favoritter, fra en produsent som jo tradisjonelt kun har hatt 14 produktfamiier.
Klarer iallefall å rangere mine topp 15 familier, hvorav de fire familiene jeg ikke har eid klokker innenfor kommer nederst:
  1. Day-date
  2. Daytona
  3. Sea-dweller (dog ikke fra dagens familie)
  4. Submariner (dog ikke fra dagens familie)
  5. GMT Master (dog ikke fra dagens familie)
  6. Datejust
  7. Explorer
  8. OP
  9. Yacht-master
  10. Deepsea
  11. Sky-dweller (ikke eid)
  12. 1908 (ikke eid)
  13. Air-King (ikke eid)
  14. Lady datejust (ikke eid og snodig at dett er en egen familie)
 
Er den verdt mye? Spør, fordi det er meget sjelden jeg ser en flott Rolex med cabochon, og slike sjeldne Rolexer har jeg hørt av en kompis kan være en god invistering.
Denne er priceless. Ikke noe du bare kan ta ut, selv ikke med kjøpshistorikk. Her må du ha en god dose flaks og bli kontaktet av Rolex sine spesialagenter som tråler strender og handlegater i "Syden" som kan se om du er verdig å kunne bære et så eksklusivt ur. Fordelen er selvfølgelig at du slipper å bli oversett/nedverdiget/hånet/tråkka på hos din lokale ad, for de har uansett ikke tilgang på slike eksklusive invisteringsobjekter.
 
Denne er priceless. Ikke noe du bare kan ta ut, selv ikke med kjøpshistorikk. Her må du ha en god dose flaks og bli kontaktet av Rolex sine spesialagenter som tråler strender og handlegater i "Syden" som kan se om du er verdig å kunne bære et så eksklusivt ur. Fordelen er selvfølgelig at du slipper å bli oversett/nedverdiget/hånet/tråkka på hos din lokale ad, for de har uansett ikke tilgang på slike eksklusive invisteringsobjekter.
Takk. Jeg har alltid lurt på hvorfor folk her på forumet aldri kjøper en Rolex, men alltid "plukker den ut fra AD". Nå vet jeg at også for slike sjeldenheter som her, så kjøper man ikke en Rolex. Man "plukker den ut fra AD". Neste gang jeg besøker AD, så skal jeg spørre om "jeg kan plukke ut en DD, elns".
 
Topp 15 Rolex!? Hvordan er det mulig?
Jeg har hatt i alt 7 Rolex (2 Daytona, 2 Sea-Dweller, 2 GMT Master og 1 Submariner). Siden jeg i dag ikke har noen av disse lengre, så er vel kanskje ikke Rolex en favoritt i det hele hos meg ;)
Nå høres dette ut til å være et surmaget innlegg, slett ikke ment som det, selv om jeg personlig synes det er en stor forskjell på det å være klokke-interessert og det å være interessert kun i Rolex.
Likefullt, så synes jeg det er herlig nerdete av dere som klarer å finne 15 favoritter, fra en produsent som jo tradisjonelt kun har hatt 14 produktfamiier.
Man er ikke klokke-interessert før man har hatt minst 15 Rolexer og deretter rangert topp 15. Det trodde jeg var elementær klokkekunnskap.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Eternamaniac og Gin
Takk. Jeg har alltid lurt på hvorfor folk her på forumet aldri kjøper en Rolex, men alltid "plukker den ut fra AD". Nå vet jeg at også for slike sjeldenheter som her, så kjøper man ikke en Rolex. Man "plukker den ut fra AD". Neste gang jeg besøker AD, så skal jeg spørre om "jeg kan plukke ut en DD, elns".
«Tar ut» er jo også et velkjent uttrykk…!
 
Har ingen topp 15 men en topp 1.

Oyster Perpetual. Ingen over ingen ved siden.

Den første "moderne" Rolexen med oyster case og perpetual movement. Den første klokken på Everest.

Klassisk, sporty, do it all, passer til all bekledning, fra jeans og t-skjorte til dress og slips.

Laid back. Skriker ikke. De som vet de vet.

OP.

1000005158.jpg
 
Trodde Smiths var først på Everest 29. mai 1953, da den ble brukt på vei OPP til og PÅ toppen denne dagen.

medium_l2015_3409__0001_.jpg

Litt kontroversielt tema ser jeg.