Diskusjon: Omega Seamaster Aqua Terra eller Rolex Oyster Datejust II

Ville ha gått for en DJ II med blå skive og glatt besel.

Hvorfor - fordi jeg liker den best!

Det blir litt på siden, men jeg ville hatt DJ 36mm med riflet bezel > AT > DJ II med glatt bezel. Lekre klokker alle sammen!

Sitter selv å smådrømmer litt om en DJ med hvit skive om dagen. Har fundert mye på dette med riflet bezel eller glatt bezel og har vel landet på at jeg liker riflet bezel best. Men så kommer spørsmålet: Hvilken farge er finest på bezelen? hvitt eller gult gull? Hmmm... Aqua Terra er flotte klokker det også, men i den serien har jeg falt mest for klokkene med brun skive.

Redigert:
Sitter selv å smådrømmer litt om en DJ med hvit skive om dagen. Har fundert mye på dette med riflet bezel eller glatt bezel og har vel landet på at jeg liker riflet bezel best. Men så kommer spørsmålet: Hvilken farge er finest på bezelen? Gull eller stål? Hmmm... Aqua Terra er flotte klokker det også, men i den serien har jeg falt mest for klokkene med brun skive.

Det er hvitt gull ikke stål på riflet bezel, derav prisforskjellen på nesten 20k.

Det er hvitt gull ikke stål på riflet bezel, derav prisforskjellen på nesten 20k.

Rettet :)

Edit: De jeg har sett på er forøvrig eldre DJ i det laveste prissjiktet på Chrono24 da det er de eneste jeg har råd til for øyeblikket (Altså ikke DJ II) :p

Redigert:
Kan jeg svare ingen? AT (midsize) er alt for høy, det er som å ha en diger klinkekule på armen, og datejust 2 er alt for stor. Om man vil ha en "pen" klokke i den prisklassen kjøper man vel en Jaeger eller en IWC portofino?

Evt om man har lyst på rolex man kan bruke til absolutt alt, kan du glatt ignorere den tyve år gamle blondinen i butikken som sier at det er en "dameklokke" og kjøper standard datejust.

Redigert:
Kudos til @AT8500, det kreves baller å starte en slik tråd rett etter at man har kjøpt det ene alternativet :)

Akkurat DJII snakker ikke til meg, og jeg elsker din AT. Så der har du mitt svar.

Redigert av en moderator:
AT er for høy, og viserne blir jeg ikke venner med, for det første er det dårlig symmetri med pilspiss bare på den ene, for det andre er det bare lume i pilspissen og ikke i hele viseren, noe som jeg innbiller meg gir dårlig lesbarhet. Og polerte midtledd er uaktuelt for meg.

DJ2 har fin høyde, men har også disse polerte midtleddene. I tillegg er indeksene alt for store i forhold til viserne, dette er merkelig, og det er ett eller annet med bredden på bezelen. Ser man på layouten på DJ1 er jo denne perfekt, jeg begriper ikke hvorfor de ikke bare har skalert opp til DJ2.

Jeg ville nok valgt DJ2 av disse to, da den er litt mer dressy til de polerte midtleddene.