DJ II

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Kom over denne tråden på TZ. Hva synes dere om nye DJ II? Jeg er både tiltrukket og frastøtt :)

DSC_0046.jpg

Har ikke sett den "live", men allerede nå kan jeg si at den synes litt for sporty for hvordan jeg opplever en DJ skal være.

Jeg har fått prøvd den på hånden; det er et svært stilig ur, kassen ser nesten ut som 16610, men noe mer avrundet. Den har blitt "stor". Finnes kun i TT eller gull. Prisen på TT er 69500,-. En av mine favoritt ur :D

Så en versjon med svart skive og romertall sto i utstillingsvinduet hos bjerke i Bergen her før helgen.

Jeg synes ikke den var noe særlig, men digger størrelsen. Det jeg ikke likte var den svarte skiven med bortimot svarte romertall som var utstilt der, det ble litt uleselig. Synes vel generelt også at svart skive passer bedre på rene sportsmodeller. Ellers synes jeg heller ikke fluted (bølgete?) bezel er fint på denne modellen. Håper den kommer med smooth bezel og litt flere skive-valg etter hvert.

Tipper i hvert fall at bildet er noe manipulert......har da aldri sett en Rolex med så skarp luminova.......enten Photoshopped eller så har den legat i solen noen timer rett før fotoøyeblikket!

I utgangspunktet syns jeg den er litt stor for å være en klassist DJ. Men dette har sikkert bare noe med vane å gjøre.

TT = gull i lenke+bezel og stål. Den leveres også i hvitt gull og stål (da er det bare bezel som er i hvitt gull).

Regards

:D Vi er enige. Kommer sikkert en i stål på Basel 2010, vet også helt sikkert at den nye stålsuben kommer. Tipper den har rød skrift på skiven (suben).

Nei, da var vi ikke enige likevel ;) For den eneste modellen som kommer i stål er den som har hvitt gull bezel, og det er den som vises her. Stål kasse og lenke. Ikke noe hvitt gull i lenka, kun polerte midtledd. Altså har modellen kommet allerede.

Flere bilder her.

Anders skrev:
:D Vi er enige. Kommer sikkert en i stål på Basel 2010, vet også helt sikkert at den nye stålsuben kommer. Tipper den har rød skrift på skiven (suben).

Nei, da var vi ikke enige likevel ;) For den eneste modellen som kommer i stål er den som har hvitt gull bezel, og det er den som vises her. Stål kasse og lenke. Ikke noe hvitt gull i lenka, kun polerte midtledd. Altså har modellen kommet allerede.

Flere bilder her.

Jeg var ikke informert om det. Har selv bare sett TT modellen med gult gull. Jeg antok at det var hvitt gull i lenken. Jeg tok med andre ord feil ;)

Anyway, jeg liker modellen bedre og bedre! Må prøve den på en gang.

Utifra bildene jeg har sett synes jeg den ser veldig fin ut, men en må nesten se den med egne øyne og få klasset litt på den før en kan være sikker :D

Jeg var også inne og testet den hos Bjerke i Bergen og må bare få si at jeg digget klokken :D

Den jeg testet hadde feil skive etter min smak, men sizen og feelingen, ahhhh nam :D !

Kassen er på en måte midt imellom en Daytona og en Submariner når det gjelder skarphet i linjer og utforming. Rolex slutter aldri å imponere spør du meg :D

siggen7 skrev:
Jeg har fått prøvd den på hånden; det er et svært stilig ur, kassen ser nesten ut som 16610, men noe mer avrundet. Den har blitt "stor". Finnes kun i TT eller gull. Prisen på TT er 69500,-. En av mine favoritt ur :D

Men vent litt :eek: Etter den informasjonen Anders kommer med her, betyr det at modellen med hvitt gull-bezel, stål kasse og stål lenke koster 69500 :?: :cry: Var det prisen du fikk oppgitt på klokken på bjerke (modellen med svart skive,stål og hvitt gull-bezel) Kan det være riktig? Mener å huske at den gamle DJ TT koster ca 54000 men da er jo midtleddene på lenken i gull pluss gull-bezel. Da snakker vi formidabel prisøkning :(

69500 er prisen for datejust m/delgull lenke. I stål med hvittgullbezel koster den noe på begynnelsen av femti-tallet. Prøvde den nye suben i delgull for noen dager siden, den kostet 75K, urmakeren kom trekkende med datejusten i delgull som kostet 69500. Mener å huske at DJ II koster noen lapper mer enn GMTen...altså omlag 55K

xe3l skrev:
69500 er prisen for datejust m/delgull lenke. I stål med hvittgullbezel koster den noe på begynnelsen av femti-tallet. Prøvde den nye suben i delgull for noen dager siden, den kostet 75K, urmakeren kom trekkende med datejusten i delgull som kostet 69500. Mener å huske at DJ II koster noen lapper mer enn GMTen...altså omlag 55K

69500,- er for datejust med delgull lenke, det er jeg som roter fordi jeg viste ikke at det finnes en modell med stål-lenke.

Virker som en interessant klokke, som jeg gjerne skulle prøvd. Vet noen om det går an å prøve en slik på bjerke om dagene?

DJ II i stål med hvitt gull bezel koster 54500. SS modellen finnes kun med denne bezelen, ikke med stål bezel.