Dobbel fra Japan!

Herlig ukonvensjonelt med Tuna her på berget:) Gratulerer med det som antagelig er den tøffeste klokka i verden :) Personlig så digger jeg de nye viserne på Tunaserien, men de gamle var jo så utrolig stygge at de har blitt klassiske etterhvert:D Var valget ditt basert på de nye viserne eller ville du bare ha ei boxfresh klokke?

-Vegard

Som deg så foretrekker jeg også de nye viserne, jeg er for eksempel ikke stor fan av den svære baksiden på minuttviseren som den forrige versjonen hadde, noe som ser ut som det kunne gjøre tidsavlesningen litt rotete. Noe av det jeg liker best med de nye viserne er nettopp hvor overtydelige de er, og da spesielt timeviseren, som er en eneste stor pil. Dette passer fint til det funksjonelle aspektet ved klokken.

Men som du sier, de gamle er jo nesten blitt klassiske på sitt vis, og jeg kan se at det er noe ved dem jeg også kan like. Men, nå ville jeg uansett ha en helt ny klokke og da passet det jo fint at den nye også har viserne jeg foretrekker. :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Herlig @Kohe321 , digger SARB017:)
Aldri hatt den på armen men byr sjangsen seg er jeg redd den blir;)

Grattis med to flotte fra østen!
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Tusen takk @Rød og @Mysil! :)

Gratulerer med to flotte klokker. Synd med de to viserene som flørter med hverandre da ;)
Ønsker deg en god helg

Takk skal du ha. Alpinisten er allerede på postkontoret i Oslo på vei til Thomas Gulbrandsen, og han ordner nok opp i det ganske kjapt! Så får jeg tilbake en klokke med to visere som klarer å holde vettug avstand over skiven, og som heller får holde på kontakten ved stammen... :p

God helg til deg også!
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Gratulerer! Får aldri nok av alpinisten! Har hatt min i halvannet år og den skiven forbløffer meg fremdeles hver gang jeg ser på den :) Og ja, orginalreima er helt krise! Få på noe vintageaktig med sting;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Lette litt rundt etter en rem da jeg fikk min Alpinist for nesten ett år siden. Jeg havnet opp med denne.

8078C083-BF04-43F3-8305-7F735FCDDB7A_zpsjbnci2i1.jpg


En meget enkel Nomos Shell Cordovan i brunt skinn. Tåler mye og er vel en del billigere en hos Hodinkee.
 
  • Liker
Reaksjoner: JonA1 og Kohe321
Lette litt rundt etter en rem da jeg fikk min Alpinist for nesten ett år siden. Jeg havnet opp med denne.

8078C083-BF04-43F3-8305-7F735FCDDB7A_zpsjbnci2i1.jpg


En meget enkel Nomos Shell Cordovan i brunt skinn. Tåler mye og er vel en del billigere en hos Hodinkee.

Det var faktisk ingen dum idé! Skal sjekke nettbutikken deres. Selv om jeg også vil ha en Hodinkee rem med sting så var denne veldig flott også, så kan jo ha flere for å variere. Tror forøvrig denne vil passe godt på min Sarb035. Takk for tipset! :)
 
Gratulerer med super herlig unbox:)

Alpinisten er ei herlig klokke med veldig stor egenart, så du bør aldri selge den, jeg savner min.
Tuna er en fantastisk teknisk og funksjonell tool watch innovativt designet av Mr. Tokunaga og hans team.
Shrouden rundt tunaen derimot er designet av Tarou Tanaka som tidligere hadde gjort seg bemerket med å stå bak Seikos Grammar of Design på Grand Seiko og King Seiko. Shrouden er etter hva jeg forstår inspirert av rur i havet, noe det fins mengder av langs vår kyst. Veldig passende, da rur kjemper en evig kamp mot havet og bølgene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Gratulerer med super herlig unbox:)

Alpinisten er ei herlig klokke med veldig stor egenart, så du bør aldri selge den, jeg savner min.
Tuna er en fantastisk teknisk og funksjonell tool watch innovativt designet av Mr. Tokunaga og hans team.
Shrouden rundt tunaen derimot er designet av Tarou Tanaka som tidligere hadde gjort seg bemerket med å stå bak Seikos Grammar of Design på Grand Seiko og King Seiko. Shrouden er etter hva jeg forstår inspirert av rur i havet, noe det fins mengder av langs vår kyst. Veldig passende, da rur kjemper en evig kamp mot havet og bølgene.

Takk for gratulasjon samt interessant informasjon om Tuna designet! Dette visste jeg ikke. Er ofte artige historier bak design-ideene til Seiko :)