Dobbel! Gammel kjenning + en ny grail

Medlem
4. des. 2011
Innlegg
548
Sted
Rogaland
Jeg solgte en PO til et medlem her på sonen for forholdsvis kort tid siden, men var vel egentlig innerst inne klar over at jeg måtte ha en slik igjen senere. Nå, halvannen måned senere, skulle jeg kjøpe meg en ny klokke, for å markere ny jobb. PO´en jeg solgte savnet jeg veldig, og jeg tenkte at det måtte bli en ny PO på meg. En ny Planet Ocean ble bestilt fra Lervik (Norges beste AD?), og jeg ble anspeilet en ventetid på en uke.

Uken gikk, og jeg tok turen for å hente PO`en. Inne i butikken hadde de en klokke stående i utstillingen, og jeg ble helt satt ut... Denne klokken har vært en grail for meg lenge, og jeg visste at jeg kom til å eie denne klokken en eller annen gang. Jeg begynte å "angre" på at jeg hadde bestilt meg en PO, selv om dette også er en klokke jeg digger. For å gjøre en lang historie kort, så kjøpte jeg den ene klokken, gikk hjem og telte på knappene, og et par dager etterpå satt jeg med begge klokkene foran meg, og et stort glis rundt munnen.


Nok prat, her kommer litt bilder.
























Som nevnt, så det ble en Planet Ocean 8500 calibre i XL-utgave. Grailen er en Breitling Transocean Chronograph med Breiltings B01-uverk med 70 timers gangreserve. Drømmeklokke for min del! Nå har jeg alle klokkene jeg har siklet på de siste 2-3 årene, så samlingen kommer ikke til å endres noe fremover, nå er jeg fornøyd. Og denne gangen mener jeg det ;)
Har en Helson Bronze, en Tag Heuer Aquaracer og en Rolex GMT Master i tillegg, så får vi se om jeg lager en galleritråd snart, eller bare holder meg til "Dagens".


Da jeg allerede en gang har vært "nyforelsket" i Planet Ocean, så ble det litt i overkant mye bilder av Breitlingen denne gangen. Bildene er tatt de siste dagene, med forskjellige kvalitet på kamera, men samme dårlige fotograf, så beklager den stabilt labre kvaliteten :p

Nå reiser jeg på hytta med treigt edge-nett, og skal kose meg med nyklokke, så får det heller komme mer bilder senere, og i Dagens-tråden fremover!
 
Gratulerer så mye med to nye!!

Omegaen er jo en klassiker allerede :D

Breitlingen er virkelig utrolig fin! Har siklet på den mang en gang selv også. Meget pen, litt kraftig og med innsyn til flott urverk gjør mye. Veldig fin fargekombo du fikk på skiven også. Gleder meg til å se fler bilder av den :)
 
Gratulerer ned dobbel! Den Breitlingen er en skikkelig godbit utenom det vanlige. Kjør på med bilder i dagens etterhvert :)
 
Breitling med de nye inhouse-verkene er utrolig flotte ur, gratulerer!
Omega PO er bare legendarisk!

Du verden for en fin dubbelunbox!
 
Gratulerer med to nydelige klokker :)

Omega PO er jo bare konge:cool: Og Breitling lager mer og mer jeg virkelig har sansen for. Denne var råstilig!
 
Jeg synes begge urene er fantastiske... PO er nok en safe sak her inne, selv er jeg som deg forelsket i Breitling du har skaffet. Har sett en med sjokolade skive i vindu hos lokal ad og jeg tør rett og slett ikke å prøve den, så flott er den.

Gratulerer :)
 
Rått! Og den breitlingen var jo faktisk veldig pen (klyp meg i armen, hva skjer med meg). Gratulerer så mye!