Don Drapers klokke.

+1

Kom meg ikke lenger enn første episoden selv... "alle" jeg kjenner hyller serien opp i skyene så en eller annen dag får jeg vel gi den en ny sjangse, men første episoden klarte overhodet ikke å fenge meg.
Jeg prøvde meg på Mad men da den først gikk på tv, og fikk med meg episode 1 og 2. Problemet var dels at det ikke fenget fullt så mye som jeg hadde håpet, og dels at jeg er helt ubrukelig til å følge ting på tv over tid (og jeg er ikke oppsatt med PVR).

Så: et par år senere tok jeg meg fan på å gi det et nytt forsøk, overtalte samboeren og handlet inn sesong 1 på DVD. Og da var det gjort, for meg er Mad men helt der oppe i tetskiktet (sammen med The wire og noen andre - men dette har vi en annen tråd for).

Om man forventer at en serie skal fenge etter 1 eller 2 episoder vil man ofte bli skuffet. Husker jeg var nesten ferdig med sesong 1 av The Wire før jeg skjønte hvilket mesterverk jeg satt å så på.

Mange karakterer å bli kjent med og en handling som krever litt konsentrasjon, men er man tålmodig blir man belønnet ;)

Om man forventer at en serie skal fenge etter 1 eller 2 episoder vil man ofte bli skuffet. Husker jeg var nesten ferdig med sesong 1 av The Wire før jeg skjønte hvilket mesterverk jeg satt å så på.

Mange karakterer å bli kjent med og en handling som krever litt konsentrasjon, men er man tålmodig blir man belønnet ;)

+1

Jeg hadde det helt likt med både the wire og mad men. Fikk sesong en og to av the wire en jul av søstern min. Så halve sesong en og byttet sesong to i entourage. Så ferdig sesongen og gikk tilbake til platekompaniet og kjøpte resten av serien.

Lånte mad men av en kompis for fire måneder siden. Har brukt tre måneder og 27dager på disc en, tre dager på resten av sesongen.