Dornblüth & Sohn

Medlem
29. sep. 2010
Sted
Bryne
Jeg er for tiden på jakt etter et pent klassisk dressur, og kom nylig over Dornblüth & Sohn. Jeg liker designet, også at de er et relativt lite merke med relativt lav produksjon. I tillegg ser det ut som finishen er bra og at en får mye for pengene. Jeg sendte etter katalog, og etter få dager lå den i posten med personlig hilsen fra Dornblüth teamet.
Link til nettsiden: http://www.dornblueth.com/

Er det noen som har erfaringer eller meninger om dette merket? Hvilken modell en bør gå for. Jeg heller for tiden mot 99.0, eller 99.1. Kanskje også Center Second.

Et siste spørsmål på tampen. Ser at det går an å få pris på "enamel dial" på request. Er dette noe som kan være verdt å legge ekstra penger i? Jeg har ikke sett slik dial live tidligere..

Ifølge denne tråden fra 2009 http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=80269 (prisene er kanskje ikke helt like nå), så koster en "central second" i stainless steel 3300£. Absolutt ikke noe avskrekkende pris IMO. Det virker jo, fra hva jeg leser av erfaringer og lignende, som et veldig bra merke med god og personlig kundeservice og ur av veldig høy kvalitet. :)

Denne prislisten er fra Desember 2011 :)
PricelistInt2011.jpg

hvem lager urverkene deres? finner ikke informasjonen på sidene deres i hvertfall

Er det ikke in-house urverk som de lager selv? Skummet igjennom "history" artikkelen på nettsiden deres, og det virker som de gjør det selv uten CNC-utstyr. Noe som, hvis det stemmer, gjør prisen ganske imponerende!

Ja vi vet jo det er mulig. Nomos lager jo urverkene sine selv, og selger klokkene enda billigere. Men disse var langt penere. Spennende. Håper du gir en grundig omtale dersom du slår til på dornbluth, msandve.

Kommer an på hva du syns er lite. De er alle under 40 mener jeg, men tror autoene er litt større enn de manuelle. Skal stå sizepå sidene til nomos.

Spennende, får lese meg opp litt på dette merke, og bestille meg en katalog! Har blitt litt fascinert av mindre tyske produsenter den siste uken, og har bla katalog fra Nomos på vei i posten! Må si urverkene fra disse produsentene fascinerer meg en del, ser ut som mye for pengene og finishen er jo veldig bra- på bilder i alle fall:)

J.Cat på forumet har en 99.3, har sett den flere ganger på NURK. Nydelig ur!

Jeg har også tafset på J.Cats 99.3 på NURK og maken til nydelig ur skal du lete lenge etter. Jeg har vært veldig nære på å kjøpe meg en slik selv. Kjør på!

Det blir nok handel ja.

Men har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken modell jeg skal gå for. Heller nok mot en 99.1 med "Enamel dial". Er det noen som har erfaring med slike dials?

Vente 9 til 12 mnd er som tortur i min bok.
I og med at du ikke kan se det ferdige produktet før du bestemmer deg kan du prøvekjøre med en lett tilgjengelig Stowa Marine som har samme utseende, samme proporsjoner, samme basisverk ( til en brøkdel av Dornbluth prisen).
Når det gjelder emalje er jeg en stor fan hos Breguet med de håndmalte tallene men hos Dornbluth synes jeg at teksturen på den "standard" tallskiven i sølv er mer tiltalende enn den kliniske emaljen.

Hej alle,

Jeg har selv et Dornblüth 99.1 og er vældig glad for det. Smukt, enkelt - en fornøjelse at bære.

Uret er 42 mm i diameter, god størrelse og bestemt ikke lille.

Værket er et ETA ebauch, men op til 75% er Dornblüth arbejde afhængig af modellen. Ved ikke hvad de vælger fremover nu hvor ETA har lukket for salg af ebauch.

I kan læse om mere Dornblüth og bla. se mit ur her:

http://dornbluth.clubdiscussion.net/

Hilsen

Michael

Jeg venter på bilder fra mr Dornbluth, av enamel
dialene som er på vei inn.

Når det er sagt har jeg nettopp gått til innkjøp av et ur som har gjort innhogg på mer enn klokkekontoen... Ankommer neste uke :)

Så Dornbluth er midlertidig på hold.

Dette endret min oppfatning av hva makrofoto er..
Se på bildene av tannhjulene og hvordan de er børstet for å få et lysspill i seg.. wow..:eek: