DOXA Pro vs. Sinn U1

DOXA Pro vs. Sinn U1

• DOXA Pro

Stemmer: 0 0,0%
  • Sinn U1

• Ingen av de

• Antall stemmer
    0

Sponon

Støttemedlem
Medlem
15. juli 2009
Vurderer å anskaffe meg et dykkerur til dagsbruk, og har sett litt på nevnte klokker.

DOXA pro er jo en skikkelig kul sommer-beater og har sett litt på 1000T-serien. Den serien er en re-issue fra den første suben som kom i 1967 (om jeg har forstått det riktig). Men har lest litt reviews om denne klokken, og den er veldig liten.
Skiven er bare på 28mm, kassen på rundt 42mm og lug to lug er rundt 45mm.. Litt lite for et dykkerur i mine øyne. Den vanlige størrelsen på DOXA er jo noe større, men alt som er av interesse er utsolgt. Trenger hverken kronograf eller GMT-funksjon, og vil ha den tradisjonelle DOXA-lenken som desverre ikke finnes på 5000T serien.

Urverket på 1000T er et modifisert ETA 2824, men noen som vet hva de har gjort med urverket? På hjemmesiden deres står det at de har stemplet rotoren med DOXA-logo, men med et solid baklokk i stål, hjelper det lite :eek: Har de oppgradert enkelte
deler også? Kan også få en COSC-utgave av denne serien.

Så har du Sinn U1 som har vært i søkelyset i lang tid. Er vel den heteste kandidaten foreløpig. Denne har samme urverk som DOXA 1000T, men er ikke modifisert såvidt jeg vet. Og med sitt u-båt stål og robuste kasse så vet jeg at dette er en klokke jeg
aldri hadde angret på å kjøpe. Dette er også litt større enn den "vanlige" DOXA suben.

Har registrert noen DOXA´er og Sinner på forumet, og om noen har hatt begge så er dere gjerne velkomne til å forteller deres
erfaringer med begge klokkene. Gjerne sammenlign klokkene opp mot hverandre.
Er vel mest interessert i dere DOXA-eiere, da det er den som jeg er mest usikker på.

Lager dette til en poll, slik at alle som vil kan stemme på den klokken dere ville valgt.

Slenger med et bilde av hver klokke

DOXA 1000T

pro_main.jpg

Sinn U1

sinnu1bracelet_1039_detail.jpg

Takk for oppmerksomheten ;)

Jeg har jo pr. akkurat nå BEGGE to... riktignok et Sinn U1 all black men det er jo enda fetere etter mitt syn. Det er derfor jeg også skal selge min Doxa sub1000t Sharkhunter. Ikke fordi jeg ikke liker det, men mest fordi Sinn'en får så mye mer armtid. Jeg hadde tidligere en "vanlig" U1, men solgte det da jeg for det første aldri likte gummiremmen og for det andre så ble jeg ikke fortrolig med kronen på klokka 4.
Jeg angret litt på det og derfor kjøpte jeg det på nytt, men da i en all-black. All black'en som egentlig er en SE fra Hourglass i Singapore.
Begge klokkene har som nevnt over ETA 2824 som en god arbeidshest. Da begge har solide baklokk uten sjangs for at dagslyset skal slippe inn, driter jeg fullstendig i hvordan de er dekorert, men merker meg også jeg at Doxa sier verket er dekorert av dem. Skjønner ikke at de gidder engang.
Lenken på Doxa'en, det klassiske beads and rice er jo helt uovertruffent syns jeg, har aldri hatt en klokke med mer behagelig lenke enn til det. Syns også det er herlig vintage i utseende.
Doxa'en (ihvertfall sub1000) er litt mindre i diameter enn Sinn'en, men personlig syns jeg ikke klokken fremstår som så mye mindre, egentlig tvertimot da kassen på Doxa'en, tonnau-designet, får klokken til å se litt større ut selv om selve dial'en seff må bli noe mindre av den grunn.
Begge klokkene vil fungere som beatere etter min mening. Begge er gode kjøp. hmm... kanskje jeg skulle beholde Doxa'en tross alt?. . . . .

+1 på U1, mest fordi jeg ikke blir helt fortrolig med doxaens design. Har dog ikke hatt noen av de på hånden.

Før mente jeg Doxaen hadde et litt håpløst utdatert design. Nå er jeg imidlertid blitt klokere.
Jeg synes Doxaen er übercool!
Sinn er en skikkelig og gjennomført dykker, teknisk overkill.

Jeg hadde tatt Doxa.:cool:

Hm

Fikk en Doxa GMT pro i posten i dag :D:D:D og har en Sinn UX som jeg har hatt i et år eller to. Har også en Sinn U2 Black på vei fra Chronomaster i posten. Jeg har lurt på U2 (svart for all del) eller Doxa GMT pro eller divingstar i noen måneder. Kunne ikke bestemme meg og kjøpte begge. Det koster jo litt, men men.

Doxaen er forøvrig mer perfekt enn jeg hadde forestilt meg!

Jeg mener Doxa er litt finere, Sinn litt tøffere.

Takk for feedbacks, folkens :)

Siden vi går mot sommer så blir vel det beste kortsiktige valget helt klart en DOXA Pro med den distinkte orange skiven,
men hvis jeg ser langsiktig på det så blir U1 det beste valget for meg. Den har trossalt vært på "Most Wanted" listen min i lang tid, så med litt rasjonell tankegang så vinner den stemmen min.

Typisk min flaks så er jo denne selvsagt utsolgt på både sinnwatches og watchbuys :evil:

Forhåpentligvis blir det ikke lange ventetiden... Nesten som jeg blir litt Sinna :cool:

Mvh. Sponon

http://chronomaster.co.uk/

kan kanskje skaffe U1?

Doxa og U1 er jevnlig til salgs for en grei pris på watchuseek.com. Jeg fikk tak i min her til lands :D, men har bare positive erfaringer fra handel på nettforum, riktignok noe billigere klokker.

Hei Sinn.

Var inne på Chronomaster igår, men fant ingen U1. Selger de kun brukte ur?
Sjekker også salgssidene på WUS med gjevne mellomrom uten særlig hell.
Dukker av og til opp en U1 på gummi, men jeg vil helst ha lenke.
Kommer jeg over en pent brukt (ref: si001) med fortsatt gjeldende garanti,
så slår jeg selvsagt til;)

men er jo ikke så galen pris på sinnwatches heller, og de er jo AD også.
Kanskje jeg poster en WTB annonse her inne.. Vi får se :)

Var det ikke en her på forumet som skulle kvitte seg med sin da? Mener å huske det... :)

Jeg har begge modellene og dette er to helt forskjellige ur.
Sinn U1 er en rå "tool watch" og Doxa`n er retromodell som jeg har blitt mer og mer glad i :cool:

Synes ikke Doxa`n er så liten: 43mm uten krone, noen wristshots :mrgreen:
IMG_2784.jpg

IMG_2785.jpg

U1 til sammenligning :cool:
IMG_3196.jpg

IMG_2648.jpg

Stilleben ;)
IMG_2552.jpg

DSCN0300.jpg

Min stemme gikk til Sinn. Har sett den her på forumet i forskjellige utførelser, og synts den rett og slett er penere en Doxa. Ikke det at Doxa er stygg, men Sinns design tiltaler meg bare. Enkelt og greit. :)

Husk å poste bilder når du har fått uret i hus! :D

Sinn U1

Klokken er bestilt fra Neil hos Chronomaster.
Skal poste bilder når klokken ankommer senere denne uken :D

Jeg har kun eid en av disse klokkene..... Doxa 750T GMT Pofessional!

Var knallfornøyd med klokken, men har nettopp solgt den for å kjøpe noe annet :( Uansett var det en utrolig stilig klokke med mektig "wristprescence" og ikke minst gjør fargen den til den perfekte sommerklokken!!

Sinn U1 har jeg kun prøvd på armen, men var dessverre ikke min "ting".

Da var del vel deg jeg kjøpte doxaen (750 gmt pro) av da:D

Kan bare bekrefte det Risti4life skriver. Spennende å se om Sinn U2 svart kan ta over tronen...