Hei
@Sjark1 og velkommen til TS.
Ditt ur er en serie av Doxa Sub, som ble solgt i en begrenset periode. Her er det igjen snakk om re-issue, av en gammel modell. Urverket er "arbeidshesten" ETA 2824-2, som er kjent som et godt og robust urverk - selv om mekanikken kan betegnes som gammel (1982). Tilnavnet "White Shark"; er som
@Hammerfjord nevner; fordi minuttviser er hvit og ikke orange/rød som er standard på andre "Sharkhunter-modeller".
Når det gjelder verdi så er en eventuelll pekepinn å se hva disse ligger på ved et nett-søk. Av betydning er om du har boks og papirer, samt service historikk. Dessverre så selges Doxa i hovedsak som et "boutique brand" - og det har innvirkning på en rekke ting. Merket har heller ikke samme markedsverdi grunnet en del påstander samt liten grad av markedsføring. Dette har innvirkning særlig her til lands for verdien av ditt ur.
Prismessig ligger tilsvarende ur som nevnt i prisklassen 10-15.000, på diverse utenlandske nettsteder. Hvis du har tenkt å selge, vil det klart lønne seg å avertere på slike steder; teks Chrono24 eller Ebay - jeg har erfaring i fra begge. Men hadde jeg vært deg så ville jeg ha beholdt uret - du har en tøff og solid dykker, som er noe utenom det vanlige.