Drømme Rolexen ...?

Nessuno79

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2011
Innlegg
3.252
Sted
Asker #nessuno_79
Rolex er et merke som samtlige klokkeinteresserte enten har tatt en klar stilling til ene eller andre veien, eller så har de fortsatt ikke kommet langt nok i sin horologiske reise, og er i stuss over hva de EGENTLIG mener. Jeg vil og hevde at det er få andre merker som genererer mer følelser både av haters og fanboys enn akkurat kronetten.
Selv har jeg gått hele veien fra og synes det er verdens mest oppskrytte merke og på ingen måte verdt pengene, til å etterhvert nå ha eid fem forskjellige Rolexer, og nå også gått på en skikkelig vintage-Rolex knekk. Min 1680 fra `77 er det i samlingen min som gir meg mest varme følelser by far.

Så, da du jo frekventerer akkurat Rolex-tråden nå, så antar jeg det som rimelig sikkert at du enten har sett lyset, eller er en som er i ferd med å gjøre det;) Og da har vi jo alle lekte med tanken "om penger ikke var et option ..."osv (gjelder selvsagt ikke bare Rolex, men akkurat her nå begrenser jeg det til utelukkende det merket)

Om du kunne velge nøyaktig hvilket Rolex ur du kunne, hvilket ville det vært?

Mitt valg styrer godt unna alt av edle metaller, moderne teknologi og annet som gjør dagens maxicaser osv fullstendig overlegne fortidens kreasjone.
I give you ...Rolex Daytona 6263 aka "Paul Newman"






Og det morsomste med denne er at den jo faktisk ikke er uoppnåelig om enn ikke identisk med de over, men i sent 70-talls skive 6263;) Så en dag, kanskje ...ahhh
 
Redigert:
Ja takk!
JohanMilSub.jpg
 
Fin tråd. En Daytona 6263, 6265 eller en milsub hadde vært morro. Slenger med en av disse også jeg :D

 
Morsom tråd:)

Vintagene ovenfor er usannsynlig flotte, noen sjeldnere enn andre, men skulle jeg valgt en vintage Rolex ville det faktisk blitt et enda "enklere" alternativ enn dem ovendfor: 1680 redsub. Tett bak følger en milsub.

Samtidig er ikke det min DrømmeRolex, for da hadde jeg kjøpt den (en tilsynelatende kåkki kommentar, men som enklokkemann kan jeg tillate meg å si sånt??? ). DrømmeRolexen er min moderne og edle Smurf! :)
 
I dag veksler en førstegenerasjons 1655:
16551eregeneration.jpg

og en rootbeer GMT Master
IMG_0769%20copy%202.JPG


på å være favoritt/drømme-rolex.

Den siste er ihvertfall oppnåelig, men det ser ut til å bli færre og færre av de riktig fine eksemplarene :(
 
Om du kunne velge nøyaktig hvilket Rolex ur du kunne, hvilket ville det vært?

Mitt valg styrer godt unna alt av edle metaller, moderne teknologi og annet som gjør dagens maxicaser osv fullstendig overlegne fortidens kreasjone.
I give you ...Rolex Daytona 6263 aka "Paul Newman"


Og det morsomste med denne er at den jo faktisk ikke er uoppnåelig;) Så en dag, kanskje ...ahhh[/QUOTE]

Utrolig flott kokke, men du vet at disse år for 100K USD+, ikke sant? ;) @FnuSnu99
 
Redigert av en moderator:
Hvis vi er på vintaget tror jeg kanskje 6538 vaker øverst på lista.

6538.jpg


Av moderne modeller, hvitgull daytona. For en klokke.

daytona.jpg
 
Glem SuB, DJ2, Daytona og annet stål sportsur!

eRelyx-Rolex-Yacht-Master-II.jpg


Får jeg denne på lanken noen gang sier jeg opp samlingen og blir en "one watch man!"
 
Jeg måtte innom å tafse på denne igjen (i Frankfurt) så et kjærlighets/avhengighetsforhold ligger og murrer, så får vi se.
 
Utrolig flott kokke, men du vet at disse år for 100K USD+, ikke sant? ;) @FnuSnu99

nja, når jeg sier at det ikke er usannsynlig, så er jo selvsagt det en sannhet med store modifikasjoner:0) Men, man får jo 6263`er som ikke er "Paul Newman", dvs ikke samme skiven, ergo jo ikke HELT det samme akkurat, til i underkant av 200k nok, og var det jeg mente, men ser jo at hva jeg tenkte og hva som fremgikk var to forskjellige ting gitt.

Så, selvstrekk er iverksatt av trådstarter her, og takk sendes til Bergen og @mikkemus23 for irettesettelse;)
 
Redigert av en moderator: