Drømme Rolexen ...?

1019-1.jpg


1019

Denne klokken, med hvit skive og jubilè lenke, hadde jeg for noen år siden. Jeg fikk den av en venn av familien.
Solgte den i 07 til en kar i Oslo.
Jeg brukte klokken i 10-15 år, brukte den til alt, male, mekke båtmotor, fiske, jakte, sjekke damer, gå på puben etc..
Fantastisk fin klokke, men alt for liten for min kropp, dessverre.

Her kan dere se annonsen fra den gang: Rolex Milgauss - FINN Torget
 
@Frik
Denne har jo nå nådd vanvittige priser +/- 200.000.- på Chrono.
Jeg klarer ikke la vær å spørre om din også ble solgt i det samme prisområdet?
 
Redigert av en moderator:
@Frik
Denne har jo nå nådd vanvittige priser +/- 200.000.- på Chrono.
Jeg klarer ikke la vær å spørre om din også ble solgt i det samme prisområdet?

Den gikk ikke så høyt, men den gikk for ca markedetsverdi den gang. Som du ser i annonsen fra 07 står ikke prisen oppgitt.
Jeg hadde gjort bra research, og visste hva jeg ville ha.
Den ble solgt fort, og kjøper ville være anonym.
 
Redigert av en moderator:
"...Vintage Rolexes are insanely overpriced right now, in an emperor’s-new-clothes fashion; there are far too many fools who have invested far too much money for the world of vintage watch enthusiasts to come to its collective senses. There is nothing to it, sir; it is a deplorable, magpie fascination with small, shiny objects and, unfortunately, it distracts people who are considering owning a Rolex with misguided notions of “investment value.”

There is nothing to be done about collective spasms of bad judgment, which have, in the last 100 years, given us such varied things as World Wars One and Two, bell-bottom jeans, disco, and the current vogue for NATO straps. Consider it a lapse in wit, if you like, but I can only say what I’ve so often said before — with Rolex, perhaps more than any other watch brand, if you’re not wearing it for your own reasons and to hell with everyone else, then you shouldn’t be wearing it at all..."


Watchsnob :D

Jeg ser jo hva han skriver, og forstår det også til en viss grad. Samtidig så er det (for min del) såpass enkelt at vintage Rolex gir meg en godfølelse som ny(ere) Rolexer ikke gjør. Jeg er såpass vintageidiot at jeg byttet bort en strøken 16610 LV med full pakke av boks, papirer osv. til fordel for en "helt vanlig" 5513. Det er jo selvfølgelig ingen logikk bak det, men for meg var det det eneste rette.

På samme måte synes jeg en 1016 er utrolig mye flottere enn en ny Explorer osv. Skulle ønske jeg ikke var sånn. ;)
 
Jeg ser jo hva han skriver, og forstår det også til en viss grad. Samtidig så er det (for min del) såpass enkelt at vintage Rolex gir meg en godfølelse som ny(ere) Rolexer ikke gjør. Jeg er såpass vintageidiot at jeg byttet bort en strøken 16610 LV med full pakke av boks, papirer osv. til fordel for en "helt vanlig" 5513. Det er jo selvfølgelig ingen logikk bak det, men for meg var det det eneste rette.

På samme måte synes jeg en 1016 er utrolig mye flottere enn en ny Explorer osv. Skulle ønske jeg ikke var sånn. ;)

Har det på samme måte. Synes byttet ditt er fullkomment logisk.

Vintageidioter blir vi vel først når vi ikke har selvironi nok til å le av Watchsnob og oss selv :D