Drømmeklokken?

Medlem
1. juni 2008
Hvilken klokke(r) har dere som "drømmeklokke(r)"? Altså hvilken klokke sikter dere mot, og som til en viss grad er realistisk?:) (for all del, har man råd til en IWC Grande Complication Platinum til godt over 2 mill så kan man gjerne nevne den om det er realistisk:))

Selv har jeg 3 på listen:
A-Lange & Söhne 1
Patek Philippe Aquanaut
Audemars Piquet Royal Oak

Jeg har som målsetning at i løpet av 2009 skal jeg ihvertfall eie en av de. Om min kone kommer til å mene det er fornuftig bruk av penger, får jeg heller komme tilbake til:) Men har forhåpentligvis kjøpt meg litt goodwill etter at hun fikk sin IWC Da Vinci, se tidligere innlegg:)

Hm....... dette blir en laaaaaaaang liste i stadig forandring, men har et par faste på listen som helt klart er innenfor rekkevidde (og som jeg nok kommer til å ha/ha hatt i løpet av de neste 5 årene):

- Panerai 187 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
- AP ROO (navy eller rubberclad)
- IWC BP
- IWC Portuguese chrono (hvit skive, blå croco-rem og blå visere)

Njæ... fyller på når jeg kommer på resten ;)

Mmmhhmmm... Jeg har for mange drømmeklokker i hodet, men disse er blant de som står høyest på listen.

AP RO
PP Naulius 5890, calatrava 5927G
A. Lange & Söhne 1 Timezone
..
..
IWC Ingenieur/Pilot

I et langt tidsperspektiv:
1. Patek Philippe Nautilus 5712/1A-001 (MANGE år frem i tid), Det er drømmeklokken min.

I et kortere tidsperspektiv:
1. Breitling Navitimer World
2. Rolex Submariner

Egentlig er jeg lykkelig og godt fornøyd med de klokkene jeg har :) Breitling på jobb, JLC eller Minerva til penbruk og O&W eller RLT til fritidsbruk. Den neste dyre klokken blir nok en bordklokke, Jaeger-LeCoultre Atmos Classique.

Så kan man selvfølgelig drømme om en Patek Phillipe...

Re: Drømmeklokken

Drømmetrioen som det jobbes med for tiden er:

AP ROO RB2ti

APRB2ti.jpg

F. P. Journe Chronomètre Souverain

FPJourne.jpg

Panerai Pam 190

pam190.jpg

Om jeg kommer i mål noen gang med denne trioen er vel høyst usikkert. Smaken endres over tid, nye klokker lanseres osv. MEN dette er definitivt tre klokker som jeg aldri ville ha solgt videre.

Kommer jeg kommer til å få tak i alle tre; lite trolig - men forhåpentligvis vil jeg få tak i minst en av dem

Svårt att säga, men jag skulle inte grina om jag någon gång fick tag i:

JLC Polaris 1963
63mp.jpg

AP Team Alingi
APTACarbon1.JPG

Omega Seamaster 1000m MEGAQUARTZ 32Kh

OMEGA1000M.jpg

Oi ! Ikke lett å gi et svar på det...det er alltid et eller flere ur jeg drømmer om ! :roll:
Utvalget og produksjonen, innen "mine" merker, er så stort og bredt at det er litt vanskelig å ta et standpunkt. :?

Men det er et ur jeg lenge har ønsket meg; en "Fiddy" / PAM127
Fiddy127.jpg

:D :D :D

Helt enig med deg Brio, den mod er bare rålekker! Jeg så det lå en sånn på timegeeks nå, ikke helt billig...

Realistiske (har satt meg en frist på minst en ny klokke innen slutten av neste sommer):

- PAM 005 Logo
- Rolex Sub
- Breitling Blackbird
- Kanskje en speedy
- Har veldig, veldig, VELDIG lyst på en Explorer II, meen dette blir nok godt utenfor rekkevidde foreløpig

Til slutt må jeg nevne, fordi den er realistisk, bare ikke før om flere år (dessverre!!): Omega Ploprof. En drømmeklokke jeg skal ha om jeg så må ofre både ditt og datt :D helst originalen da!

Vet at mange av disse ikke akkurat utgjør noen drømmeklokker for mange av dere, siden mange har ganske mye dyrere klokker allerede, men jeg er ikke så gammel, så man kan ikke ha de høyeste kravene :)