- Medlem
- 25. nov. 2008
Kommer jo ann på, ja stoffet? Tipper du starter på ca 12-14
Jeg tenkte derfor å forsøke noe annet, i prisklassen rundt 5000 kroner. Er det noen som har erfaring med Menswear, og kan si noe om kvaliteten der?
Ja, opptil flere. Beste dressene jeg har hatt og fullstendig usammenlignbart mest kvalitet for pengene. Ikke noe å lure på hvis du fortsatt er på utkikk.Noen som har testet dressene til Cavour?
Ja, opptil flere. Beste dressene jeg har hatt og fullstendig usammenlignbart mest kvalitet for pengene. Ikke noe å lure på hvis du fortsatt er på utkikk.
Plutselig er dressen min for stor og jeg har begynt å tenke på noe nytt. Ferner o.l. er selvfølgelig ikke uaktuelt, og jeg kan til nøds leve med en «ventedress» fra Dressmann også. I og med at mitt kroppsendringsprosjekt ikke er helt i mål enda, så tror jeg ikke det blir full skreddersøm med det første. MEN, så finnes jo denne Mike Tailor. Noen med erfaringer fra han den siste tiden? Det er billig, ser jeg, men er det noe poeng?
Tar imot alle tips til hvor jeg kan lete. Trenger både dress og smoking.
Jeg har utelukkende dresser fra Cavour, men har nå gått til innkjøp av en navy dress fra Suitsupply. Har du muligheten vil jeg absolutt anbefale det da det er målsøm light, og alle endringer som må gjøres i etterkant er inkludert i prisen. Problemet er selvfølgelig at de ikke har utsalg i Norge. Du kan bestille på nett, men da må du betale for eventuelle endringer selv.Plutselig er dressen min for stor og jeg har begynt å tenke på noe nytt. Ferner o.l. er selvfølgelig ikke uaktuelt, og jeg kan til nøds leve med en «ventedress» fra Dressmann også. I og med at mitt kroppsendringsprosjekt ikke er helt i mål enda, så tror jeg ikke det blir full skreddersøm med det første. MEN, så finnes jo denne Mike Tailor. Noen med erfaringer fra han den siste tiden? Det er billig, ser jeg, men er det noe poeng?
Tar imot alle tips til hvor jeg kan lete. Trenger både dress og smoking.
Skal gifte meg til sommeren og trenger klar blå dress med vest.
Jeg trenger ikke blåse budsjettet på dressen så forsøkte meg på Massimo Dutti online (siden de har stengt butikken i Oslo ) Det ble katastrofe da døgeniktene klarte å sende bukse, vest men gav pent beskjed om at jakken ikke bestod deres kvalitetskontroll og derfor ikke ville bli sendt. Så sagt så gjort så jeg fikk to deler av en tredelt dress...
Var mektig sur og sendte tilbake restene og har nå kikket på Oscar Jacobson.
OJ jakke, bukse og vest koster 6,5k off the rack. Noe mer enn Massimo, dårligere stoffkvalitet men veldig pent snitt.
Er det verdt det eller finnes det bedre alternativer der ute til samme eller lavere pris?
// KAB
Vest er jeg ikke spesielt kjent med, men hva med Menswear i denne prisklassen? De har f.eks. Ermenegildo Zegna.
For øvrig er jeg i samme situasjon som deg, men jeg trenger ny smoking. Hadde håpet i det lengste på at Cavour skulle ha smoking på salget, men den gang ei. Noen som har erfaring med Oscar Jacobson-smoking? Evt. andre gode alternativer, jeg ønsker peak lapels og ikke shawl collar.
Cavour har en outlet i Barcode nå, salg på smoking derVest er jeg ikke spesielt kjent med, men hva med Menswear i denne prisklassen? De har f.eks. Ermenegildo Zegna.
For øvrig er jeg i samme situasjon som deg, men jeg trenger ny smoking. Hadde håpet i det lengste på at Cavour skulle ha smoking på salget, men den gang ei. Noen som har erfaring med Oscar Jacobson-smoking? Evt. andre gode alternativer, jeg ønsker peak lapels og ikke shawl collar.
Cavour har en outlet i Barcode nå, salg på smoking der