Dressklokke-alternativer under 40k?

@Pina sin GS 43999 (om den ikke er solgt da, så klart. Og det var den jo..). Det er originalen til den @chrbir nevner over her, og er uten tvil noe av det penere hva dressur angår (for meg).
Det er vel 4420-9000 fra 1967 som er originalen. 43999 har både dato og en annen kasse så vidt jeg kan se. Og til @Callahan: Det er så kort min GS-dressurekspertise rekker. ;)

https://thegrandseikoguy.com/product/grand-seiko-4420-9000/
https://www.reddit.com/r/Watches/comments/33vxtx/seiko_1967_grand_seiko_44209000_the_first_watch/

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Cartier Tank, klassisk og ikonisk:

upload_2018-6-17_23-20-24.png

Der finnes dress og der finnes dress. Hadde eg jobba til daglig i dress så hadde eg nok muligens hatt to klokker. Derav den ene er ren klassisk i stil og den andre av et litt mer sportslig snitt .
Slår et slag for sjöö sandström og zenith . Ellers synes eg presage serien er utruøig flotte.

Sjølv så bruker eg desse to ;)
_20180415_221725.JPG
FB_IMG_1521466763173.jpg
DSC_0008_15.JPG

• Liker
Reaksjoner: CaveMan
Hei,

Jeg er helt enig i at GS høres ut som et glimrende valg; med unntak av dykkerurene har egentlig hele kolleksjonen en diskret eleganse som går veldig bra i formelle sammenhenger.

Om quartz ikke er uaktuelt, kunne du jo gjort det verre enn eksempelvis SBGX063 (kremfarget skive; 37mm; dato; stål) eller SBGX269 (svart, preget skive; 37mm; gull visere og markører; dato; titan).

Førstnevnte har villedende pris 22', sistnevnte 30' - begge på lenke, men om jeg ikke husker helt feil, skal våre venner i Seiko ha ca. 7' for en krokodilleskinnsrem med foldespenne.

Jeg ville ha vært forsiktig med å stole på villedende priser ;)

-Det var med overlegg; i og med at veiledende pris er kun nettopp det og enkelte forhandlere (generelt; jeg har ikke urmakere spesielt i tankene nå) beregner seg meget generøse påslag på toppen av veiledende pris i håp om at forbrukeren ikke shopper rundt før han kjøper noe... :)

• Liker
Reaksjoner: Plainview