Juleselskap står for døren og det er høysesong for å ta på pendressen og noe elegant på håndleddet. Jeg mener sportslighet ikke hører hjemme på håndleddet når jeg trekker i mørk dress, og at edelt metall i kombinasjon med lær er det mest optimale. Mange tråder om dressklokke er det her inne, men ingen som helt har gitt meg svar. Mitt første dilemma er om den dyreste klokka i klokkeboksen bør være en dressklokke når den benyttes forholdsvis sjelden. Som sagt mener jeg en klokke som skal bæres til findressen bør være av edelt metall dvs gull eller platin så da er vel 100k et minimum hvis den også skal sitte et bra mekanisk urverk, gjerne manuelt når jeg tenker meg om. Og tynt. Max 10mm høyde og 42 mm størrelse. Vintage er kanskje et alternativ. Men det frister jo med noe nytt også. Denne sammenligningen av Rolex Cellini og Omega De Ville Tresor var spennende.
I motsetning til de fleste som kommenterte artikkelen likte jeg Celline best. Men Omega er teknologisk best tror jeg, og man betaler kanskje litt mindre for merkevaren.
ALS, PP, AP og VC er nok litt utenfor rekkevidde er jeg redd, men denne VC modellen har jeg veldig sans for , rundt 150k
Vintage er kanskje en mulighet ...
Ellers synes jeg Montblanc er spennende
Montblanc gir virkelig vanvittig mye valuta for pengene og jeg liker å gå litt mot strømmen.
For ikke snakke om dette superelegante designet fra merket Chaumet, over 200 år gammelt merke så en av de eldste etter VC og med et flott Zenith urverk , bare 8,5 mm høyt
Og mens vi snakker om litt ukjente merker så er Zeitwinkel virkelig en independent som jeg synes er elegante med et veldig interessant urverk.
Ellers synes jeg de nye Geophysical modellenen til JLC er lekre
Det samme gjelder GP's 1966 modeller
Mange i dressklokketrådene har vist til Longines, et merke jeg liker godt , særlig denne modellen
men har allerede 2 fine Longines modeller så enda en blir nok litt for mye.
Andre merker og modeller dere mener jeg burde vurdere?
I motsetning til de fleste som kommenterte artikkelen likte jeg Celline best. Men Omega er teknologisk best tror jeg, og man betaler kanskje litt mindre for merkevaren.
ALS, PP, AP og VC er nok litt utenfor rekkevidde er jeg redd, men denne VC modellen har jeg veldig sans for , rundt 150k
Vintage er kanskje en mulighet ...
Ellers synes jeg Montblanc er spennende
Montblanc gir virkelig vanvittig mye valuta for pengene og jeg liker å gå litt mot strømmen.
For ikke snakke om dette superelegante designet fra merket Chaumet, over 200 år gammelt merke så en av de eldste etter VC og med et flott Zenith urverk , bare 8,5 mm høyt
Og mens vi snakker om litt ukjente merker så er Zeitwinkel virkelig en independent som jeg synes er elegante med et veldig interessant urverk.
Ellers synes jeg de nye Geophysical modellenen til JLC er lekre
Det samme gjelder GP's 1966 modeller
Mange i dressklokketrådene har vist til Longines, et merke jeg liker godt , særlig denne modellen
men har allerede 2 fine Longines modeller så enda en blir nok litt for mye.
Andre merker og modeller dere mener jeg burde vurdere?
Redigert: