Dressklokke på budsjett

lantin

Moderator
Medlem
29. okt. 2013
Sted
Oslo
Studentbudsjett og klokkeinteresse er som mange vet ingen lett kombinasjon. Lysten på noe nytt melder seg stadig uten å ta hensyn til skolebøker, depositum og andre utgifter. Heldigvis finnes det billigløsninger:) I en samling preget av divere var det på tide men en dressklokke.

Orient FER24002W0, også kjent som Bambino er en stilren og elegant budsjettklokke.
Klokken er drevet av Orients egen cal.48743, har en bredde på 40,5mm uten krone, og en lekker "domed" glass.
Etter litt bruk kan jeg kort oppsummere med følgende:
+ Klassisk design
+ Kjennes solid ut, tatt prisen i betraktning
+ Ligger godt på armen
– "Skinnremmen" som følger med er som forventet stiv med veldig plastikk finish.
– Rotoren i automatikken virker litt skranglete.
– Ikke winding eller hacking.

Min konklusjon er at om man ønsker seg en stilren dressklokke til under tusenlappen, uten å gå rundt med en Daniel Wellington som man kan spotte på majoriteten av dagens ungdom, er dette et godt valg.
Til sammenligning:

Redigert:
Grattis med veldig pen klokke! Min hilser:
B56C465C-CD9C-4F75-A491-7B24FFBED3D5_zpsmrvjsw91.jpg

Gratulerer med veldig fin klokke, denne hadde jeg sansen for. Ga meg umiddelbart vintage Omega feeling, uten at det er negativt :)

Gratulerer med flott Bambino. :) Stilren og samtidig litt spennende å se på (pase med detaljer).

Har du vurdert å flytte DW-reima over på Bambinoen (hvis DW-en er din, da)?

Har du vurdert å flytte DW-reima over på Bambinoen (hvis DW-en er din, da)?
Har prøvd @Loevhagen. Bambinoen er 21mm mens DW er 20mm. Ikke mye som skiller, men nok til å irritere meg såppass at det ikke ble aktuelt som en fast løsning. Ny 21mm skinnreim er bestilt, så ser frem til skiftet:)

Redigert av en moderator:
Ah - skjønner. Var ikke lett å se den 1mm på bildet. Ser frem til å se den nye reima. Brun?