Studentbudsjett og klokkeinteresse er som mange vet ingen lett kombinasjon. Lysten på noe nytt melder seg stadig uten å ta hensyn til skolebøker, depositum og andre utgifter. Heldigvis finnes det billigløsninger I en samling preget av divere var det på tide men en dressklokke.
Orient FER24002W0, også kjent som Bambino er en stilren og elegant budsjettklokke.
Klokken er drevet av Orients egen cal.48743, har en bredde på 40,5mm uten krone, og en lekker "domed" glass.
Etter litt bruk kan jeg kort oppsummere med følgende:
+ Klassisk design
+ Kjennes solid ut, tatt prisen i betraktning
+ Ligger godt på armen
– "Skinnremmen" som følger med er som forventet stiv med veldig plastikk finish.
– Rotoren i automatikken virker litt skranglete.
– Ikke winding eller hacking.
Min konklusjon er at om man ønsker seg en stilren dressklokke til under tusenlappen, uten å gå rundt med en Daniel Wellington som man kan spotte på majoriteten av dagens ungdom, er dette et godt valg.
Til sammenligning:
Orient FER24002W0, også kjent som Bambino er en stilren og elegant budsjettklokke.
Klokken er drevet av Orients egen cal.48743, har en bredde på 40,5mm uten krone, og en lekker "domed" glass.
Etter litt bruk kan jeg kort oppsummere med følgende:
+ Klassisk design
+ Kjennes solid ut, tatt prisen i betraktning
+ Ligger godt på armen
– "Skinnremmen" som følger med er som forventet stiv med veldig plastikk finish.
– Rotoren i automatikken virker litt skranglete.
– Ikke winding eller hacking.
Min konklusjon er at om man ønsker seg en stilren dressklokke til under tusenlappen, uten å gå rundt med en Daniel Wellington som man kan spotte på majoriteten av dagens ungdom, er dette et godt valg.
Til sammenligning:
Redigert: