Dressur til store lanker

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Oslo
Hei og god kveld

Sitter og titter litt på dressur, og sliter med å finne noe fint i en ok størrelse. Saken er at jeg må ha minst 44mm (uten krone) fordi jeg har så store hender og armer.

Noen som har noen gode anbefalinger?
Jeg tenker noe rimelig i første omgang, så om det går an å holde det under 6-7000,- så er det det beste

Takker for anbefalinger:)

Hamilton jazzmaster.
44mm

Hamilton er et fint klokkemerke der man får mye ur for pengene. I tillegg vil disse være lettere å selge, i motsetning til andre mer ukjente merker, hvis du i fremtiden skal bytte deg oppover.

edit: se her og. fin klokke!
urverket er ETA 2824 som er et bra urverk.

edit2: gratulerer. nå fikk jeg lyst på en selv. Helvete.

Redigert:
Jeg har denne. 44mm kasse og går like bra til dress som t-skjorte. 2824 verk fra ETA.

Som ErikR nevner får du mye for pengene med hamilton.

Redigert:
Hamilton Jazzmaster Lord er på 46mm (uten krona).. Jeg har denne på gummi-rem, og er veldig fornøyd!

444865d1306767793-hamilton-lord-hamilton-chronograph-day-date-any-owners-91ykxzaoavl._aa1500_.jpg

-Erikssen.

Sikker på at du må ha minst 44mm? Du skal ikke se bort i fra at det er bare fordi du er vant med store klokker. Prøv en mindre et par dager, så skal du se at det ikke føles så galt. Mye fint å få tak i fra 35 til 40mm.

I god Tidssonen-ånd sier jeg det eneste riktige;)

Det er Panerai Radiomir i 45mm du vil ha. Stikk å prøv på Bjerke og gled deg til dagen du skal handle:)

Ps. Sjekk ut omega railmaster xxl også:)

En pen diskret Flieger får du ofte i 44mm+ og godt over det. Ø47mm er vanlige mål.
Disse får du fra tusenlappen for generiske asiater fra eBay til mange ti-talls tusen NOK (IWC Big Pilot)

Stylet med pen reim så er dette kanskje "dressy" nok.

Sikker på at du må ha minst 44mm? Du skal ikke se bort i fra at det er bare fordi du er vant med store klokker. Prøv en mindre et par dager, så skal du se at det ikke føles så galt. Mye fint å få tak i fra 35 til 40mm.

Veldig vant med store klokker ja, men er dog en stor fyr også. (208cm på sokkelesten)
Har ikke prøvd klokker i små størrelser, men kunne tenke meg å gjøre det. Har blandt annet lyst på en Seiko Monster, men har ikke turt å kjøpe fordi jeg mistenker at den er litt liten på armen min

Dersom det skulle passe åpner det seg en helt ny verden:)

Takker for alle tips:)

Innser også at min Breitling SOH med sort skinnrem også passer bra som dressur, da den er ganske ren og pen å se på:)

Null problem med mindre klokker. Jeg er 190 og har 19cm håndledd. Bruker lett 35mm. Det føles litt rart med en gang, særlig hvis jeg har brukt større klokker en stund, men det går over etter en stund. Egentlig veldig fornøyd med mine noe smale håndledd. Har nesten bare klokker fra før 1975 og da var det meste litt mindre.

Skaffet meg nettopp denne, hvis ikke det er dressur, så vet ikke jeg:

_MG_6744.jpg

Det er Panerai Radiomir i 45mm du vil ha. Stikk å prøv på Bjerke og gled deg til dagen du skal handle:)

Jeg har tydeligvis vært for lite på sonen i sommer, trodde at "God Tidssonen ånd" var fortsatt var ensbetydene med Sub:cool:

Ja, jo, men dressur type stort er ikke SUB. Dessuten har jo Lyngutt satt punktum ved å faktisk følge rådet, så nå er gode råd dyre og Tidssonen famler rundt på jakt etter nye fraser.

@Thomas mitt inntrykk er at railmaster xxl er ganske lett tilgjengelig. Det er 42mm som er vrien. Har dette endret seg?

Redigert av en moderator:
Ja, jo, men dressur type stort er ikke SUB. Dessuten har jo Lyngutt satt punktum ved å faktisk følge rådet, så nå er gode råd dyre og Tidssonen famler rundt på jakt etter nye fraser.

@Thomas mitt inntrykk er at railmaster xxl er ganske lett tilgjengelig. Det er 42mm som er vrien. Har dette endret seg?

Du har selvfølgelig helt rett i at Submariner ikke skal anvendes til dress (ref: sign) :) En Radiomir med 'gator er derimot helt perfekt :cool:

Har en kompis som nettopp bestilte seg en 41mm Railmaster - ubrukt ifølge selger. Forstod at denne versjonen ikke er lett å få tak i nei.

Redigert av en moderator:

Har begynt å få øynene opp for Panerai siden jeg ble medlem her på TS. Hadde aldri hørt om det engang før jeg begynte å kikke her, men de er absoultt spennende. vet du ca hva en slik ligger på, da jeg forstår det slik at norsk prisliste ikke ligger tilgjengelig på nettet?

Tenker du å kjøpe nytt? Isåfall går fet nok mye over budsjett uten at jeg har base-modeller i hodet. Det ligger prisliste på panerai-delen av forumet, den er ikke så halvgæren å ta utgangspunkt i.
Sjekk chrono24.com for en god indikasjon på hva brukt og nytt (gråmarked) går for:)

Ville også prøvd hos Bjerke. Det er en spesiell klokke mtp størrelse. Den er 45mm men jeg opplever den som 42mm og det er sexy!